Voor Andrea M. uit Davis County (VS) is het een tragedie als haar teckel Ziggy plotseling ademhalingsproblemen krijgt en zijn voedsel niet binnenhoudt. Daarom gaat ze rond 21.00 uur naar de dierenkliniek en vraagt om hulp. Er wordt haar verteld dat een snelle operatie nodig is om zijn leven te redden. De eigenaar stemt in, de kosten doen er niet toe.
Een ongelooflijk bericht
In de vroege ochtend krijgt Andrea tegen 2:30 uur het beloofde terugbelverzoek, maar het bericht is een schok voor de nog halfslaperige vrouw: Ziggy heeft het niet gehaald. Verbaasd merkt ze op dat de medewerker van de dierenkliniek doet alsof ze dit eigenlijk al zou moeten weten.
Na een korte stilte meldt de beller zich opnieuw en verontschuldigt zich nederig! Naar verluidt werd op die avond nog een andere hond genaamd Ziggy geopereerd. Toen tijdens de operatie van Andrea's teckel bleek dat het niet goed met hem ging, belde de kliniek per ongeluk naar de andere eigenaar. En die besloot dat Ziggy (met dezelfde hondennaam!) moest worden geëuthanaseerd vanwege naar verwachting hogere kosten.
De kliniek biedt oprecht excuses aan
In de kliniek betreurt men de fatale fout oprecht en heeft herhaaldelijk om verontschuldiging gevraagd. Andrea M. hoeft natuurlijk niet voor de rekening te betalen; in plaats daarvan ontving ze als kleine verontschuldiging een urn, een plaat en kerstversiering met de pootafdruk van Ziggy.
Geen enkele goedmaker kan het hondje terugbrengen naar zijn geliefde verzorger.