Hallo,
Eind vorig jaar hebben we Simon in huis gehaald, een Ragdoll-kitten. Hij was toen bijna 4 maanden oud.
Hij was al heel snel gewend aan zijn nieuwe plekje. Hij voelt zich erg op zijn gemak, heeft genoeg speeltjes en kartonnen dozen om zich op uit te leven en zijn tanden in te zetten, en hij eet goed.
Vanaf het begin had hij al de neiging om in onze vingers te knabbelen als we hem aaiden.
Ik zei dan altijd streng 'nee' met een opgeheven vingertje en negeerde hem dan een tijdje.
Hij is er nooit mee opgehouden en het wordt van kwaad tot erger.
Het is een heel onafhankelijke kat, niet echt een knuffelkont... hij komt nooit bij ons liggen of 's nachts bij ons slapen bijvoorbeeld. Soms komt hij wel dicht bij me liggen als ik op de bank aan het lezen ben. Dan ben ik helemaal blij en aai hem voorzichtig, maar dat duurt dan 3 seconden voordat hij zich omdraait, mijn hand met zijn pootjes grijpt en me bijt.
Als ik nu streng 'nee' zeg en mijn vinger opsteek, legt hij zijn oortjes plat en valt hij me echt gemeen aan...
Hij valt ook onze voeten en benen aan als we door het huis lopen.
We hebben nooit onze handen gebruikt om te spelen, we gebruiken altijd een speelhengel.
Het is echt een frustratie en we begrijpen er helemaal niets van...
We hebben tot nu toe 12 katten gehad, allemaal kittens die we hebben geadopteerd, en ik ben dit probleem nog nooit tegengekomen. Ik had juist voor een Ragdoll gekozen vanwege hun zachte karakter en omdat ze zo op mensen gericht zijn.
Ik heb al snel om advies gevraagd bij de fokker, maar die zei het ook niet te begrijpen. Ze stelde voor om hem te negeren als hij dat doet en hem naar ons toe te laten komen.
Dat werkt voor geen meter... hij heeft ons schijnbaar niet nodig...
Hij is nu 5,5 maand oud en ik ben van plan hem binnenkort te laten castreren.
Ik hoor heel graag of jullie nog ideeën hebben... we weten ons echt geen raad met zijn gedrag. Alvast bedankt, Marianne