Mijn kat laten inslapen omdat ze op de bank plast

D
Dours24 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Dit is vast een titel waar veel mensen van schrikken, maar ik trek het echt niet meer. We wonen nu al bijna 14 jaar samen met een Heilige Birmaan en ze heeft al zeker 4 banken en 4 fauteuils gesloopt, die allemaal naar de stort zijn gegaan. Ze plast er namelijk regelmatig op, en na een tijdje moet je het ding wel weggooien. We straffen haar niet, want we weten dat dat geen zin heeft. We houden de kattenbak goed schoon en we zijn ook al van grit gewisseld wanneer we dachten dat daar het probleem lag. Maar als je met z'n drieën in een stadsappartement van 60 vierkante meter woont en de enige leefruimte — die sinds corona ook nog eens je werkplek is — continu door je kat wordt bevuild, ja, dan wil je hem op een gegeven moment wel wat aandoen. Ik wil namelijk geen nieuwe bank meer kopen voordat ze dood is, dus ik kijk geen tv meer omdat die tegenover de bank staat. En als we een gezellig momentje willen, tja... dan gaan we maar in bed liggen, met die kat die dan bij ons komt plakken en soms zelfs haar behoefte op het bed doet... het is zó stressvol. Er is nierinsufficiëntie (nierfalen) vastgesteld, dus ze krijgt speciale brokjes en een laxerende pasta. Dat is het zo'n beetje. Ik vergeet nog te zeggen dat we daar ook eten, en als verantwoordelijke voor het gezin vraag ik me echt af wat die pluizenbol ons allemaal laat doormaken. Ik weet dat we het nooit over ons hart zullen verkrijgen om haar te laten inslapen, maar ik heb het onverdraaglijke gevoel dat ik nog ik weet niet hoeveel jaar 'veroordeeld' ben. Ik trek het niet meer, ik weet niet meer wat ik moet doen. Bedankt voor het luisteren en misschien kunnen jullie me helpen.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

20 antwoorden
Sorteren op:
  • Landoras
    Landoras Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt meiden! 😳

Hopelijk bezorgt-ie me niet zoveel kopzorgen als mijn katten!

Nou zeg Trifouillette! Dat is niet de plek waar je dat masker hoort te dragen! 😁

Rotvirus...

Vertaald Frans
    T
    Trifouillette Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn tante woonde in Lille en haar zoon werkt in het universiteitsziekenhuis (het UMC),

Voor mijn werk ben ik de grens overgegaan en daardoor zagen we elkaar nog maar twee of drie keer per jaar.

Met internet hoef je de deur niet meer uit om elkaar te spreken. Dat zie je maar weer, we zitten op Wamiz 😉

Vertaald Frans
    L
    Lyzzza Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Jeetje! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Met of zonder mondkapje? haha Dus je verdient zeker een felicitatie, vooral als jullie 'creatief' zijn geweest! lool Ik denk dat ze geen mondkapje hebben opgezet, meneer al helemaal niet 😉 Geen mondkapje dragen, dat was hun manier van creatief zijn 😏 Sorry hoor, dit zijn de naweeën! Mijn tante is overleden en mijn neef was besmet en ziek, maar hoefde gelukkig niet naar het ziekenhuis. @Landoras GEFELICITEERD 👏 (Met of zonder mondkapje)!

Oh, wat erg van je tante, waren jullie hecht?

In de Gers zijn er maar heel weinig besmettingen, en dat al sinds maart.

Vertaald Frans
    T
    Rapporteren

Jeetje! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Met of zonder mondkapje? hahaha Je verdient echt een felicitatie, zeker als jullie "creatief zijn geweest"! lol

Ik denk dat ze geen mondkapje op hebben gedaan, meneer zeker niet 😉

Geen mondkapje dragen was hún manier van creatief zijn 😏

Sorry, dat zijn de naweeën!

Mijn tante is overleden en mijn neef was besmet en ziek, maar zonder ziekenhuisopname.

@Landoras

GEFELICITEERD 👏

(Met of zonder mondkapje)!

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

het geboortecijfer zou logischerwijs moeten dalen...
    Dat weet ik zo net nog niet! 😁 (ik ben zwanger...!) En hoe gaat het nu met die twee gezworen vijanden van je, Nalla en Monchéri, Liza??

😯 Je meent het! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Met of zonder mondkapje? haha

Dan verdien je zeker een felicitatie, vooral als jullie "creatief" zijn geweest! lool

Ik kwam dit artikel tegen, serieus maar stiekem ook best grappig.... Ik zat ernaast, het is niet het geboortecijfer dat gaat dalen, maar het samenwonen dat juist zou moeten toenemen als mensen verstandig zijn.

https://www.marieclaire.fr/covid-19-les-pratiques-sexuelles-a-privilegier-en-temps-de-pandemie,1355951.asp

Waar is de oorspronkelijke poster gebleven? Is hij naar de milieustraat of naar de dierenarts?😔

Het broertje en zusje zijn weer terug naar hun oude huis; na de riem had ik Monchéri losgelaten en als ik ze had kunnen en willen houden, was dat prima gegaan door ze te laten wennen aan de levensstijl van mijn 4 katten: volledige vrijheid.

Ik heb het contact met de beheerster verbroken, haar stichting was niet helemaal zuiver (bevestigd door mijn dierenarts die de operaties deed).

Liza

Vertaald Frans
    Landoras
    Landoras Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

het geboortecijfer zou logischerwijs moeten dalen...

Dat is nog maar de vraag! 😁

(ik ben zwanger...!)

En hoe gaat het met je twee kemphanen, Nalla en Monchéri, gaat het al wat beter Liza??

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Hoi Lyzzza. Wat corona betreft: één sterfgeval, twee besmettingen. En bij jou? De katten doen hun best, oftewel hun creativiteit kent geen grenzen, en dat is nog zacht uitgedrukt 😈 Mijn nachten zijn kort en de kwaliteit is bagger, met dank aan Croquette. Ik zie dat we in hetzelfde schuitje zitten; Croquette is angstig en komt boven op me liggen en Gaminou gaat tussen mijn voeten liggen. Maar gelukkig voor mij geen veren bij het wakker worden 👎

Een sterfgeval bij jou?

Hier niets aan de hand, in mijn uithoek op het platteland zie ik vrijwel niemand, behalve de bezorgers en de tuinman.

Ik vraag me af of deze surrealistische periode ooit zal eindigen, ik heb niet het idee dat het die kant op gaat.

Ik heb echt te doen met de jongeren die niet uit kunnen gaan, niemand kunnen ontmoeten en eigenlijk alles moeten missen wat ze leuk vinden tussen hun 18e en 30e.

Ik zie nergens artikelen of statistieken over liefdesrelaties; het geboortecijfer zal logischerwijs wel dalen...

Vertaald Frans
    T
    Rapporteren

Hoi Lyzzza.

Wat corona betreft: één overlijden en twee besmettingen. En bij jou?

De katten doen hun best, oftewel hun creativiteit kent geen grenzen, en dat is nog zacht uitgedrukt 😈

Mijn nachten zijn kort en de kwaliteit is waardeloos, met dank aan Croquette.

Ik zie dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten: Croquette is angstig en komt op me liggen en Gaminou gaat tussen mijn voeten liggen.

Maar gelukkig voor mij, geen veren bij het wakker worden 👎

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Goedenavond Landoras en Trifouillette!

Zo, ben jij ook weer terug Trifouillette? Alles goed met je? Geen corona bij jou in de buurt?

En je katten, zijn ze nog steeds zo bijzonder en geniaal? ✌

Landoras, ik zie dat je het prima regelt en je trots is net zo groot als die van je twee schatjes. 👌

Ik heb nu drie katten die 's nachts de wacht houden, want mijn Cassie is naar de rechterkant van het bed verhuisd en de andere twee liggen aan de andere kant; ik probeer in het midden mijn eigen plekje te vinden...

Een paar dagen geleden vond ik wel 2500 veren – ja hoor, die heb ik natuurlijk geteld 🤪 – onderaan de trap toen ik naar de keuken liep voor m'n ontbijtje. Ik verdenk Karamel, maar ik heb geen bewijs. Buiten vind ik ook van dat soort restanten: ik heb blijkbaar een kat die dol is op tortelduifjes... En dat terwijl ik echt het idee heb dat ze de hele dag alleen maar liggen te slapen!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 20

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!