Goedenavond allemaal,
Mijn vriendin en ik zitten echt in een lastige situatie.
Sinds twee weken komt de kat van de buren (van een rijtje van 5 huizen) bij ons wonen. Het is een jong katje (tussen de 6 maanden en 1 jaar oud, al heeft de eigenaresse in twee weken tijd beweerd dat ze 1 jaar is, dan weer anderhalf en dan weer 2 jaar...) die in eerste instantie uit nieuwsgierigheid langskwam.
Omdat ze niet echt dik was, heb ik haar wat te eten gegeven en hebben we de hele middag met haar gespeeld. We zijn daarna even bij de buren langsgegaan om ze te waarschuwen en te vragen of ze haar wilden ophalen als ze niet zelf naar binnen kon: "geen probleem, ze redt zich wel". De volgende dag kwam ze weer terug en was ze 3 dagen niet weg te slaan (langzaam maar zeker heeft ze het hele huis verkend). De laatste nacht hebben we de deur voor haar open laten staan zodat ze niet wéér in de tuin hoefde te slapen, en daarna zijn we weer naar de eigenaresse gegaan om het te melden: je kat heeft bij ons geslapen, wij vinden het niet erg, maar weet dat we altijd een deur of raam voor haar open laten staan zodat ze naar binnen kan. Reactie: "Dat is vreemd, dat doet ze normaal nooit. Stop maar met haar voeren, ze heeft een lastige spijsvertering en dan komt ze tenminste naar huis om te eten".
Oké, we hebben haar 2 dagen niet gevoerd, maar het hielp niks. De kat blijft en omdat ze de derde dag zo aandrong, zijn we gezwicht en hebben we haar toch wat brokjes gegeven. De week verstreek, de kat slaapt elke dag bij ons en we horen nog steeds niks van de eigenaren. We zijn dus weer naar hen toe gegaan en hebben gezegd: je kat woont nu fulltime bij ons, als jullie willen kunnen wij de zorg voor haar op ons nemen (we willen graag die vlooienband afdoen omdat ze steeds in de takken blijft hangen en haar laten steriliseren omdat er hier overal katten rondlopen). En toen kregen we een resolute nee: het is onze kat, we zijn aan haar gehecht, jullie moeten gewoon je ramen dichtdoen en ophouden met voeren. Ze bevestigde ook dat de kat in die tijd maar één keer een uurtje binnen was geweest en dat ze haar toen had opgesloten zodat ze tenminste even bleef zitten...