Ik ben zo angstig sinds de komst van mijn puppy

Cindouy
Cindouy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een klein Golden Retriever teefje van 3 maanden oud geadopteerd. Ze is superleuk, speels en knuffelig, maar sinds ze er is, is het allemaal niet zo makkelijk als ik dacht en ben ik constant gestrest...

Iedereen is dol op haar en ik ook, maar het is echt niet niks. Het is echt heel, heel, héél veel werk en geeft vooral veel stress. Vooral wat betreft het zindelijk maken (bij de fokker kon ze altijd naar buiten), dus ik moet eraan denken om haar elke 2 uur mee naar buiten te nemen en de ongelukjes in huis op te ruimen. Daarnaast heb ik al 6 jaar een poes en natuurlijk krijgt die nu minder aandacht, wat ik ontzettend mis. Het samenwonen gaat tot nu toe best oké, ook al springt de pup af en toe tegen haar op. Ik probeer ervoor te zorgen dat ze rustig blijft bij mijn poes.

Nou ja, sinds ze er is heb ik een knoop in mijn maag en krijg ik geen hap door mijn keel. Ik ben bang dat ik het niet goed doe en ik besef nu pas hoe zwaar het is om voor een puppy te zorgen.

Toch was het geen impulsieve aankoop. Ik ben gek op dieren en als ik honden zag, droomde ik altijd van de dag dat ik er zelf een zou hebben. Ik heb een jaar gewacht voordat ik mijn hond nam en ik wist dat het veel werk zou zijn – goede vrienden hebben dit een half jaar geleden ook ervaren! Maar op dit moment heb ik het gevoel dat ik voor haar zorg zonder echt van haar te houden... en dat maakt me verdrietig. Maar ik weet ook dat ik bij mijn poes hetzelfde had; ik hield niet meteen van haar en dat had tijd nodig. Nu ben ik stapelgek op haar!

Ik hoop dat ik niet word veroordeeld, het doet gewoon goed om het even van me af te schrijven, me minder alleen te voelen en vooral om gerustgesteld te worden.

Bedankt, en als je nog tips hebt: ik hoor ze graag.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

26 antwoorden
Sorteren op:
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je zou ons wat meer moeten vertellen over de "agressie" tussen die twee.

Waarschijnlijk is het gewoon een pup die om aandacht vraagt omdat hij niet genoeg kansen meer krijgt om lekker te ravotten met andere jonge honden,

en een volkomen normale correctie van de volwassen hond die de onopgevoede jonge hond op zijn plek moet zetten. Je moet haar gewoon haar gang laten gaan, dat is de normale taak van een oudere hond.

Maar Kikaah heeft helemaal gelijk: laat ze voorlopig niet zonder toezicht samen.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Weet je waarom ze ruzie maken? 

Als je ze zonder toezicht achterlaat, haal ze dan voorlopig even uit elkaar. De ene in een kamer met wat afleiding en de andere in een andere kamer. Dan heb je zelf in ieder geval al wat meer rust. 

Vertaald Frans
    M
    Merouaimable6022 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, ik begrijp je helemaal, want ik heb zelf net een nieuwe pup en met mijn andere hond gaat het momenteel ook niet zo lekker. Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen en heb echt hulp nodig, want mijn hond staat constant op scherp. Het zijn allebei Cane Corso's; de teef is 5 jaar en de andere is een pup van 3,5 maand. Er zijn al een paar aanvaringen geweest die gelukkig nog met een sisser afliepen, maar ik kan niet eens meer naar boven om even te douchen zonder dat ik er eentje aan de lijn moet leggen of ze van elkaar moet scheiden. Tijdens het wandelen gaat alles prima, maar de rest is gewoon een drama. Thuis gaat het echt niet goed, dus ik heb dringend advies nodig zodat ik wat minder kan stressen. Ik loop de hele dag met een knoop in mijn maag sinds de komst van de nieuwe kleine. Mijn man en ik slapen sindsdien zelfs op de bank met z'n tweeën, met de pup en de hond erbij. Misschien komt het door mijn eigen onzekerheid, dat weet ik niet, maar ik zou heel graag constructieve reacties krijgen die me echt verder helpen. Ik wil dat de gewenning op een positieve manier verloopt en dat de situatie verbetert, want we slapen bijna niet meer en het is echt een verschrikking. Wat moet ik doen? De pup wegdoen is voor mij onmogelijk. Help me alsjeblieft om een oplossing te vinden. Alvast bedankt voor jullie reacties en hopelijk tot snel!
    Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Ik zit momenteel midden in deze fase. Ik heb elf dagen geleden een herder-kruising van 5 maanden geadopteerd. Ik voel me compleet overweldigd en uitgeput door de korte nachten die steeds onderbroken worden omdat mijn pup aandacht vraagt. 
    Ik had er goed over nagedacht en wist dat het veel werk zou zijn, maar ik had niet verwacht dat het zó pittig zou zijn. Hij volgt me overal; ik voel me echt een beetje benauwd en heb geen minuutje meer voor mezelf. Ik heb hem in mijn eentje geadopteerd. 
    Het is fijn om jullie berichten te lezen, zelfs de oude, om de bevestiging te krijgen dat het weer overgaat. Maar hoelang duurt dat nog..?

Vertaald Frans
    É
    Éwira Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi.

We hebben net een kleintje van 2 maanden geadopteerd... en ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds 2 dagen met een enorme angst kamp. Bang dat ik het niet aan kan... bang dat mijn katten er niet aan zullen wennen. Ik voel me helemaal verloren in mijn eigen huis dat nu totaal op z'n kop staat... en toch was het een heel weloverwogen beslissing. Hij is schattig en tot nu toe zijn er geen grote problemen, hij heeft alleen superveel aandacht nodig enzo... en ik slaap bijna niet door de zenuwen.

Soms denk ik bij mezelf: dit gaat me nooit lukken... en dan voel ik me schuldig. Ja, eigenlijk een beetje zoals een babyblues.

Ik voelde me nogal alleen, maar door jullie berichten te lezen voel ik me nu een stuk minder eenzaam.

Vertaald Frans
    D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@Destoy

Maak even een nieuw topic aan waarin je je situatie uitlegt 😉

Leeftijd en ras van de pup, de problemen waar je tegenaan loopt...

We helpen je graag om te begrijpen hoe je kleine monster in elkaar zit 😊

Tot snel

Vertaald Frans
    D
    Destoy4900 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik voel me precies hetzelfde als jij: de stress, de slapeloze nachten, de angst en die knoop in mijn maag. Ik word er zelfs gewoon fysiek ziek van. Ook al hou ik nu al zielsveel van hem en heb ik jaren gewacht voor ik eindelijk de stap zette, vraag ik me af of het voor zijn eigen bestwil niet beter zou zijn om hem aan iemand te geven die meer ervaring heeft :/ :( Beter nu in het begin dan over 6 maanden... En toch twijfel ik aan alles. Hij luistert ook voor geen meter, het is echt een lijdensweg, ik voel me totaal radeloos... Ik weet echt niet meer wat ik moet doen :(

Vertaald Frans
    A
    Alexandraboudier Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi. Ik lees jullie berichten van een paar jaar geleden en ik zit nu in precies dezelfde situatie. Ik heb echt behoefte aan jullie ervaringen om me weer een motivatieboost te geven. Ik ben de hele dag bezig met mijn kleine Rio, die zijn behoefte net zo vaak buiten doet als ik met hem meega, maar ook nog steeds binnen. Het eerste wat ik doe als ik opsta is schoonmaken... en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat hij me elke ochtend om 5 uur wakker maakt... Ik heb 2 kinderen en ook andere verplichtingen, ik ben doodmoe en mijn geduld is nu al op. Ik zit te huilen terwijl ik dit bericht schrijf.

Hoi Caam, gaat het al wat beter? Is deze fase voor jou inmiddels voorbij? Wij hebben Rizzly tweeënhalve maand geleden geadopteerd (hij is nu 4,5 maand oud) en ik zit nog steeds in een fase van enorme twijfel, veel huilen en het gevoel dat "deze hond al mijn tijd opslokt en me geen moment rust gunt"!!

Vertaald Frans
    T
    Tinanou26 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Caaam, ik voel precies hetzelfde als jij. We hebben ons hondje nu 9 dagen en ik zit er sinds haar komst echt helemaal doorheen. Ik heb vroeger al eens een puppy gehad, maar dat is echt heel lang geleden en ik merk nu dat ik een hoop dingen was vergeten! Ik heb ook mijn verplichtingen en ik slaap momenteel heel slecht. Gelukkig begint het heel langzaam iets beter te gaan. Ik flapte er tegen mijn partner zelfs uit dat ik bijna spijt had van de adoptie... en daar had ik de seconde daarna meteen weer spijt van. Ik heb bij mijn kinderen precies dezelfde blues gehad; dat duurde een week of drie en daarna was het alleen maar genieten om ze te zien groeien en te merken dat ze minder kattenkwaad uithaalden. Ik slaak echt een zucht van verlichting als ze eindelijk in slaap valt... maar dat ik die moeilijke momenten met mijn eerste hond vergeten was, komt vast doordat het destijds niet lang duurde. Sterkte!

Vertaald Frans
    C
    Caaam Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, ik lees jullie berichten van een paar jaar geleden en ik zit nu in precies dezelfde situatie. Ik heb echt behoefte aan jullie ervaringen om weer wat motivatie te krijgen. Ik ben de hele dag druk met de verzorging van mijn kleine Rio, die zijn behoefte net zo vaak binnen doet als buiten wanneer ik met hem meega. Het eerste wat ik doe als ik opsta is schoonmaken... en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat hij me elke ochtend om 5:00 uur wakker maakt... Ik heb twee kinderen en ook nog andere verplichtingen; ik ben doodop en heb nu al geen geduld meer. Ik zit te huilen terwijl ik dit bericht schrijf.
    Vertaald Frans
  • 10 reacties van 26

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!