Mijn puppy bijt in voeten en kuiten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Sinds 3 dagen heb ik Maïa uit het asiel geadopteerd.

Volgens het asiel is ze ongeveer 3 maanden oud (maandag een afspraak bij de dierenarts, die zal me vast meer kunnen vertellen...)

Het is over het algemeen een heel lief hondje dat al gewend is aan het huis en de tuin. Ze luistert meestal goed naar haar naam als ik haar roep en ze wacht tot ik haar uitlaat om te plassen (met poepen gaat het nog niet helemaal goed, maar ik weet dat dat vanzelf wel komt 😌).

Ze bijt veel, vooral in voeten en enkels! (In de handen doet ze het bijna niet meer dankzij een milde methode die ik op een forum vond). Een streng 'NEE' en haar in plaats daarvan een speeltje geven werkt maar 30 seconden, daarna begint ze weer... Als ze echt te druk is, zet ik haar tien minuutjes apart in een kamer zodat ze even kan kalmeren, maar vanavond moest ik dit al twee keer doen.

Ze was weer rustig, maar twee minuten later probeerde ze op de bank te klimmen (dat mag ze niet) om mijn voeten te pakken. Ze beet ook hardnekkig in het kleedje en probeerde het herhaaldelijk weg te trekken (ik heb niet toegegeven, ik hield het kleedje vast en zei 'los', terwijl ik er zachtjes aan trok tot ze losliet). Uiteindelijk heb ik haar genegeerd toen ze alleen nog maar probeerde op de bank te klimmen. Ze werd uiteindelijk rustig en ging in haar mand liggen. (Ze is nu nog te klein om op de bank te komen, maar binnenkort is dat niet meer zo!)

Ik ben dus op zoek naar tips om haar te laten begrijpen dat ze niet in voeten en enkels mag bijten, of in mijn broekspijpen mag hangen. Ze doet het als ik loop, maar ook als ik stilsta.

Ik weet dat er veel geduld voor nodig is en ik ben bereid om er echt voor te gaan en veel tijd in haar te steken, maar als ze zo eigenwijs en fel is als vanavond, voel ik me even machteloos...

Alvast bedankt voor jullie goede adviezen!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Je zult merken dat je al snel een expert wordt in het wisselen van "prooi": bied het speeltje aan dat wél mag als vervanging voor het verboden voorwerp. Je pup zal dan al snel doorhebben dat ze beter kan kiezen voor het object dat zorgt voor een leuk momentje samen met jou.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, hartstikke bedankt, ik ga met je tips aan de slag. 😁

Vertaald Frans
    G
    Gragra Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nee, je laat haar loslaten en je zegt "Nee". Geef haar een speeltje waar ze op mag bijten. Je moet echt koppiger zijn dan zij.

Wees bereid om dit zo lang als nodig vol te houden (20 tot 30 minuten) totdat ze moe wordt (het kan helpen om even met haar naar buiten te gaan om haar overtollige energie kwijt te raken). Daarna zal ze het elke keer dat je de oefening herhaalt steeds sneller gaan begrijpen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Bedankt voor je advies.. Dus zelfs als ze aan het dekentje trekt en op dat moment naar me gromt, moet ik haar negeren?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Pas goed op met dat kleedje, je mag echt niet trekken als een hondje nog zo jong is. De kaken zijn nog niet volledig ontwikkeld en ze hebben nog van die hele kleine, kwetsbare melktandjes... Je brengt het welzijn van je pup hiermee in gevaar.

Bovendien, als zij trekt en jij trekt terug, krijgt ze precies wat ze wil: "spelletjes doen met jou". Negeer dit gedrag dus liever en ga pas met haar spelen zodra ze weer rustig is.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het klopt inderdaad dat ik de hele middag heb gewerkt (om 13:30 weggegaan en pas om 20:30 weer terug), dus ze is een flinke tijd alleen geweest. Dat verklaart waarschijnlijk waarom ze zo enthousiast was en zo om aandacht vroeg toen ik weer thuiskwam...

Bedankt voor jullie tips!

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ze heeft het echt nodig dat je wat meer met haar speelt.

Maar jij moet wel het initiatief nemen: dus als ze je op een vervelende manier bijt, keer je haar je rug toe en laat je haar 4 minuten alleen. Daarna nodig je haar echter weer uit om samen te spelen en in een van haar eigen speeltjes te bijten: het is belangrijk om dit soort momenten samen met een pup te delen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb het geprobeerd, als ze in m'n kuiten bijt loop ik gewoon door, maar ze trekt dan zo hard dat het echt lastig is om zo vooruit te komen... Soms gromt ze er ook nog bij...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb een opvanghond die het leuk vindt om in handen te happen enzo... Ik heb gelezen dat het het beste is om ze dan compleet te negeren en gewoon iets anders te gaan doen :)

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!