Ik voel me zo schuldig, ik kan het gewoon niet accepteren.
Gisteren ben ik mijn hondje verloren en ik was niet bij haar. Ze was alleen... Als ik het had geweten, was ik nooit weggegaan.
Voordat ik vertrok was er niks bijzonders aan de hand, afgezien van hetzelfde probleem van de afgelopen 4 maanden: haar hernia die verergerd was. Ze bewoog moeizaam en kreeg geen behandeling, ze had alleen moeite met wandelen. Ze was al oud, 13 jaar vol liefde.
Ik was voor 4 dagen op reis en had mijn hond zoals gewoonlijk thuisgelaten met de deur open, zodat ze naar de tuin kon wanneer ze wilde. De schoonmaakster kwam elke dag langs om te kijken hoe het met haar ging, even te blijven en haar water en voer te verversen.
Ze stuurde me foto's om me gerust te stellen tijdens mijn trip, maar gisteren vond ze haar dood. Ik heb meteen het vliegtuig gepakt en ben zo snel mogelijk naar huis gekomen om haar in onze tuin te begraven. Ik begrijp niet dat ik haar heb achtergelaten. Het ging gewoon goed met haar, er waren geen verontrustende signalen. Ze at goed, dronk goed, liep in en uit de tuin en sliep normaal. Geen enkel teken van pijn. Het enige probleem was dat ze haar plas niet goed meer kon ophouden, maar de dierenarts zei dat dit normaal was door de hernia en artrose.
Ik wilde haar niet naar een hondenpension brengen; ik liet haar liever thuis in haar eigen mandje, haar eigen tuin en huis om haar de stress te besparen.
Bij mijn ouders was ook geen optie, want zij wonen in een appartement met trappen. Dat was onmogelijk voor mijn hondje vanwege haar hernia en artrose.
Ik dacht dat dit de beste beslissing was, omdat ik haar niet mee kon nemen.
Ik ben zo ontzettend verdrietig en ontroostbaar. Ik blijf maar denken dat ik nooit had mogen gaan. Ik weet niet of ze heeft geleden of dat ze me heeft gezocht... Of dat ze dacht dat ik haar in de steek had gelaten.
Ik ben zo verdrietig en ik kom er maar niet overheen.
Ik weet niet of ze pijn heeft gehad of dat ze in haar slaap is overleden. Misschien had ik haar nog naar de dierenarts kunnen brengen, haar kunnen bijstaan. Ik voel me zo egoïstisch dat ik weg ben gegaan terwijl ze ziek was. Ik neem het mezelf zo ontzettend kwalijk.