Wispelturig en agressief gedrag

PeterV
PeterV

Hallo iedereen,

Ik heb sinds oktober 24 een Ragdoll kater. Hij is nu bijna 15 maanden oud. Tot januari 2025 was hij heel aanhankelijk, kwam ook gewoon bij mij in bed slapen en in de zetel liggen. 
Ineens (en ik weet niet wat de reden kan zijn) is zijn gedrag helemaal omgeslagen. Hij slaapt nu in de lavabo langs mijn slaapkamer. Komt niet meer in de zetel liggen maar wel altijd in de buurt. Als ik eten maak komt hij ook altijd bij me liggen op het aanrecht. Wat erger is, hij valt nu soms ook ineens aan. De oren gaan dan naar achter en hij springt dan echt naar mij. Bovendien bijt hij ook aan mijn TV en frigo. Ik dacht eerst dat het verveling was of eenzaamheid (ik werk van 9u tot 18u). Maar ik ben twee weken geleden geopereerd en dus iedere dag thuis en het gedrag wordt nu eigenlijk erger. Ben al naar de dierenarts geweest omdat ik dacht dat hij mss pijn zou kunnen hebben maar dit is niet het geval. Iemand een idee? Of ervaring?

Bedankt alvast

Peter 

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen
0 antwoorden
Sorteren op:
Kun je je antwoord niet vinden? Maak je eigen bericht
Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
Ontdek meer
Verwijderen bevestigd

Weet je zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?