Hallo allemaal,
Na een aantal dingen geprobeerd te hebben en het aangekeken te hebben, wil ik toch graag een mening van een ander horen.
Ik heb 2 lieve poezebeestjes, 1 van 11 jaar en 1 van 3 jaar, beide vanaf kitten bij mij. Ze gaan goed samen en zijn eigenlijk altijd bij mij aan het kroelen. Maar sinds een paar weken hebben ze ineens amper eetlust en zitten ze beide op een andere plek in de woning. De kleine klimt heel veel in de gordijn en gaat vervolgens hoog boven in het raam zitten, als het donker wordt komt ze pas bij mij kroelen (daarvoor lag ze veel op bed en altijd bij mij als ik op de bank op bed was) de oudere kat ligt ineens op een plek waar hij in 10 jaar nooit heeft gelegen, springt heel druk steeds op tafel en plast ineens op de bank/de vloer/de tafel terwijl hij altijd daarvoor zinlijk is geweest.
Beide hebben al heel lang urinary brokken maar brokken willen ze beide niet echt meer eten. Natvoer echter is geen probleem. Ze lijken alletwee nog hartstikke gezond en blij, terwijl ik dit type, komt de oudere kat weer spinnend op schoot liggen. Maar ik maak me toch zorgen. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Het is allemaal begonnen in een week dat ik zelf heel erg veel gewerkt heb en thuis alleen maar was om te slapen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het is, want ze slapen ook altijd bij mij. Verder zijn er in huis geen veranderingen geweest (geen ander Wasmiddel, meubels, voer oid, dat kreeg ik namelijk van andere al als eerste vraag).
Moet ik mij toch zorgen gaan maken of langs dierenarts ?