Kat plast voor kattenbak

Anniepannie
Anniepannie

Hallo allemaal! 

Ik ben al bijna 2 jaar trotse eigenaar van mijn geadopteerde zwarte kater genaamd Charlie. 
Deze is goed opgeleerd en is altijd zindelijk geweest. Even geleden is bij hem de niesziekte vastgesteld en kort hierna heeft hij nog een maag-darm infectie gehad met alles erop en eraan… overgeven, diarree. 

Sindsdien plast hij nu altijd recht voor de kattenbak en dus niet meer erin, zijn grote behoefte doet hij wel nog steeds in de kattenbak? 
We zijn ook niet gewisseld van vulling of plaats of eender wat? Hij is ook nog maar 3 jaar dus door de ouderdom kan niet echt. 
Heeft iemand hier ervaring mee? Of eventuele tips wat we hieraan kunnen doen? 

Alvast bedankt! 
Annie

2 antwoorden
sblank
sblank

Hoi Annie,

 

Wat vervelend dat Charlie niet meer op de kattenbak wilt plassen! Ik denk dat je even een gedragsdeskundige zou kunnen inschakelen? Wellicht geeft de kat de kattenbak de schuld van zijn recente ziektes? En heeft hij misschien nu het idee dat hij weer ziek kan worden van de kattenbak?

Antwoorden op

Hoi Annie,

Ik doe de opleiding Kattengedragstherapie bij Tinley Academy. Ben momenteel bezig met de laatste module en moet een paar verschillende kattengedrag casussen beoordelen. Samen met mijn collega zijn we op zoek naar een casus idealiter in regio Utrecht of Den Bosch. Afhankelijk van waar, eventueel andere regio is ook ok. Casus van Charlie lijkt interessant. Is het al opgelost? Waar ben je gevestigd? Misschien kunnen we het verder voor je onderzoeken en proberen op te lossen. Onze beoordeling is gratis. Maar in gevallen van plassen of sproeien is het verplicht om een urinetest te laten doen door de dierenarts die niet ouder is dan drie maanden. Laat het me weten.

Dank je wel.

Met vriendelijke groeten, 

Beata

Cattitude Therapy

 

Antwoorden op
Verwijderen bevestigd

Weet je zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?