Oh, wat ontzettend naar voor je, dit is echt verschrikkelijk :(
Ik stel me deze vraag omdat mijn kat twee nachten in de kliniek heeft gelegen na een herhaling van trombo-embolie, en ik weet zeker dat er 's nachts niemand aanwezig is in de kliniek.
Hij is tijdens die twee nachten niet overleden, maar ik heb wel veel vragen omdat hij een longoedeem kreeg dat waarschijnlijk te maken had met zijn eerste nacht aan het INFUUS.
Omdat zijn hartje erg zwak was, kan een infuus blijkbaar een longoedeem veroorzaken (ik houd een slag om de arm omdat ik geen dierenarts ben, maar dit is wat ze me zelf vertelden).
Dus de tweede nacht lag hij aan het zuurstof (zonder dat er iemand bij was).
Daarna mocht hij weer mee naar huis: helaas gaf hij het letterlijk op, hij weigerde alles te eten en te drinken. Hij spon niet meer (terwijl het echt een spinkampioen was) en zijn achterhand was nog steeds verlamd. Ik heb hem zelf met een pipetje moeten voeren en laten drinken, maar hij spuugde de helft weer uit en moest soms overgeven.
Na drie dagen van deze lijdensweg moest ik de beslissing nemen om hem te laten gaan en te stoppen met de strijd :(
Het was een kat van pas 6 jaar oud waar ik ontzettend aan gehecht was, een geweldige rode kater, heel aanhankelijk en zachtaardig, die me elke dag zoveel liefde en geluk gaf.
Ik heb het gevoel dat het anders had kunnen aflopen: omdat de dieren die daar overnachten 's nachts alleen worden gelaten, moesten de medicijnen via een infuus worden gegeven in plaats van via een injectie. Maar het lijkt erop dat hij juist door dat infuus een longoedeem kreeg, met als gevolg dat hij drie dagen helemaal niets meer wilde eten en zo verzwakt raakte dat hij uiteindelijk is overleden :(
Ter verduidelijking: bij zijn eerste aanval waren de symptomen precies hetzelfde en toen heeft hij het wel overleefd. De medicijnen werden toen per injectie gegeven en ondanks dat hij even niet wilde eten, herstelde hij na een week weer.
Hoe ben je er uiteindelijk achter gekomen dat je kat de hele nacht alleen was gebleven?