Agressieve kat buren

Miekie13
Miekie13

De kat van mijn buurvrouw, kwam 5 jaar geleden eerst bij mijn huis aangewandeld. Omdat wij haar geen eten gaven is zij sindsdien bij onze buurvrouw gaan wonen. De kat kwam wekelijks een keer bij ons binnen lopen [ze kreeg niets van ons]. Omdat wij geen kat meer hadden mocht ze bij ons in de tuin en huis komen Echter sinds juni 2022 kregen wij onze toen nog kitten, poes Midi. Midi heeft tot en met maart 2023 binnen gezeten en mocht in het voorjaar voor het eerst naar buiten, waar ze in april door een andere buurtkat [mannetje] flink verwond is. De kat van de buurvrouw [vrouwtje] viel Midi voor die tijd al lastig voor het raam toen Midi nog klein was. Eenmaal buiten leek het of ze elkaar konden dogen.

Helaas ging het de afgelopen weken steeds minder tussen Midi en de buurtpoes. Juist omdat de kat van de buurvrouw met regelmaat bij ons binnen kwam [mijn tuindeur staat open zodra Midi naar buiten is gezien het gevecht wat geweest is met de buurtkater], liep de kat van de buurvrouw 4 a5 keer per dag naar binnen, eet het voer van Midi op[als ik niet oplet], komt in huis of het haar huis is, zelfs tot op elk veilig plekje van Midi. Nu is het gister en vanochtend tot een flink gevecht geweest, zelf ook nog door het raam heen. De kat van de buurvrouw weet inmiddels dat Midi niet terug vecht. Ze jaagt haar in huis op, valt haar aan onder de tafel wat het veiligste plekje van onze Midi is.

Heeft iemand een tip wat wij het beste kunnen doen, behalve dat we Midi binnen houden en af en toe naar buiten kan onder toezicht, wat geen garantie geeft dat er geen gevecht plaats kan vinden.

Ik heb al geprobeerd om de kat van de buurvrouw nat te spuiten, azijn bij de deur, hard in de handen klappen, schreeuwen en vriendelijk geprobeerd de kat weg te jagen. Maar zij zit ons huis nu als haar territorium.

Ik zie nu 4 keuzes, onder begeleiding naar buiten zonder zekerheid of het goed gaat, een ander huisje voor Midi, zelf verhuizen of haar een binnenkat te laten worden.

Wie oh wie, heeft ook zo'n ervaring gehad, en wat voor oplossing is hier eventueel voor.

Alvast heel hartelijk dank voor uw reactie.

Een radeloze 'kattenmoeder'

 

1 antwoord
AmraniF
AmraniF

Jeetje wat een gedoe allemaal! ik denk inderdaad dat je buurkat denkt dat jullie huis van hem is! Wellicht goed om te controleren of hij tegen jullie deur sproeit en alles goed schoonmaken? geur verwijderen van de buurkat en hem niet meer in je tuin laten. Wellicht gaat de kat jullie huis niet meer als zijn terretorium beschouwen?

Let goed op want er zijn katten die s'nachts komen sproeien tegen je deur, muur ed om hun terrein af te bakenen!

Hoop dat dit helpt :) Ik hoop iig niet dat je je kat weg doet hierdoor!

Antwoorden op
Verwijderen bevestigd

Weet je zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?