Kan een vermiste kat de weg naar huis terugvinden als het regent?

D
Duch Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik ben mijn Duchesse sinds zaterdagochtend kwijt, maar ik vraag me af of ze haar huis nog wel kan terugvinden nu het de ene onweersbui na de andere is.

Alvast bedankt!

DUCH

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De tip van Laurap3 is de beste: roep haar op de gewone manier, bij voorkeur 's avonds (wanneer er bijna geen omgevingsgeluid meer is). Als ze ergens is opgesloten, duurt het waarschijnlijk een paar dagen voordat ze antwoordt. Tussen het roepen door moet je heel goed luisteren of je haar hoort reageren.

Vertaald Frans
    D
    Rapporteren

Hoi!

Inderdaad, een fluitje werd me afgeraden. Er werd me juist geadviseerd om zelf te fluiten, op de manier waarop ik haar normaal ook altijd roep.

Gisteravond ben ik, ondanks de regen, op zoek gegaan naar m'n Duchesse. Ik heb alle velden en bermen afgezocht en haar naam geschreeuwd, maar helemaal niets.

Ik kwam wel kletsnat thuis, maar dat is maar een detail, dat kan me echt helemaal niks schelen.

Een dier zoeken als het regent is niet makkelijk, omdat er dan zo veel omgevingsgeluid is.

Fijne dag nog!

Vertaald Frans
    Laurap3
    Laurap3 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Geef de moed niet op! Dit weekend hebben wij voor het eerst precies hetzelfde meegemaakt. Onze poes van 9 maanden was verdwenen; overdag scharrelt ze altijd wat rond op de daken en de binnenplaatsjes bij ons in de buurt, die niet zo hoog zijn, maar 's avonds kwam ze ineens niet meer thuis.

We hebben posters opgehangen en haar als vermist opgegeven bij Amivedi en op Facebook, maar we vonden haar pas twee dagen later terug... ze zat opgesloten in de containerruimte van de buren! Ze was totaal in paniek en liet zich twee dagen lang niet horen, terwijl we haar toch echt elke 3 tot 4 uur riepen tijdens onze rondjes door de buurt. Ze was zo geschrokken dat ze pas begon te miauwen toen ze het echt niet meer uithield, en dat is hoe we haar uiteindelijk hebben gevonden!

Dus verlies de hoop niet. Probeer haar 's avonds te roepen als het buiten stiller is, steeds op hetzelfde tijdstip, en praat vooral met je buren! Er is vast wel iemand die haar gezien heeft.

Heel veel sterkte!

Vertaald Frans
    Laurap3
    Rapporteren

Ik denk dat je de moed niet moet opgeven! Wij hebben dit weekend voor het eerst precies hetzelfde meegemaakt. Onze poes van 9 maanden was vermist; overdag loopt ze altijd over de daken en de binnenplaatsjes hier in de buurt die niet zo hoog zijn, maar 's avonds kwam ze ineens niet meer thuis.

We hebben posters gemaakt en haar op Amivedi en Facebook gezet, maar we vonden haar pas 2 dagen later terug: ze zat opgesloten in de containerruimte van de buren! Ze was totaal in paniek en had twee dagen lang niks van zich laten horen, ook al riepen we haar om de 3 à 4 uur terwijl we een rondje door de buurt liepen. Ze was zo geschrokken dat ze pas begon te mauwen toen ze het echt niet meer hield, en dat is hoe we haar uiteindelijk hebben gevonden!

Dus verlies de hoop niet, probeer haar 's avonds te roepen als er minder lawaai is, steeds op hetzelfde tijdstip, en praat vooral met je buren! Er moet wel iemand zijn die haar gezien heeft.

Heel veel sterkte!

Vertaald Frans
    Laurap3
    Rapporteren

Ik denk dat je de moed echt niet moet opgeven! Wij hebben afgelopen weekend voor het eerst precies hetzelfde meegemaakt: onze poes van 9 maanden was vermist. Ze loopt overdag altijd over de daken en door de binnentuinen bij ons in de buurt, die niet zo hoog zijn, maar die avond kwam ze niet meer thuis.

We hebben posters opgehangen en haar aangemeld bij Amivedi en op Facebook, maar we vonden haar pas twee dagen later terug: ze zat opgesloten in de afvalruimte van de buren! Ze was compleet in paniek en gaf twee dagen lang geen teken van leven, terwijl we haar elke 3 tot 4 uur riepen tijdens onze rondjes door de buurt. Ze was zo bang dat ze pas begon te miauwen toen ze het echt niet meer hield, en zo hebben we haar uiteindelijk gevonden!

Dus verlies de hoop niet. Probeer haar 's avonds te roepen als er minder lawaai is, steeds op hetzelfde tijdstip, en praat vooral met je buren! Er moet wel iemand zijn die haar gezien heeft.

Heel veel sterkte!

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

ik zou zelf bang zijn dat ze door dat ultrasone fluitje juist wegrent

Vertaald Frans
    D
    Rapporteren

Ze is nog nooit weggelopen, ze is gewend om haar vaste rondje door de buurt te lopen maar gaat nooit ver weg;

Als ze 's ochtends naar buiten gaat en nog niet gegeten heeft, wachtte ze tot we de rolluiken opendeden om weer naar binnen te komen. 's Avonds was het precies zo: zodra ik de rolluiken dichtdeed, kwam ze naar binnen;

Ik roep haar al sinds zaterdag. Vanmiddag heb ik nog een flinke ronde gelopen om te kijken of ik haar zag of hoorde, maar helemaal niets. Gisteravond ben ik tot 23:00 uur buiten geweest, ook niets.

Het is echt heel zwaar. Ik zat te denken aan een ultrasone fluit, omdat ze gewend is dat ik naar haar fluit.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

Heb je al geprobeerd om hem te roepen en te kijken of je hem hoort miauwen?

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

👍

Dat hangt echt van de verwonding af...

Is ze het gewend om meerdere dagen weg te blijven?

Vertaald Frans
    D
    Rapporteren

Het is geregeld, ik ga nog extra posters op de containers plakken en ik heb al flyers in de brievenbussen gedaan.

Als ze gewond is, kan ze dan wel uit haar schuilplaats komen?

Ik heb haar als vermist opgegeven bij de databank, de dierenartsen, de politie en het asiel.

BEDANKT

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!