Hoi allemaal,
Deze raskatten zijn echt prachtig en je hebt de zekerheid van bepaalde raskenmerken en de goede gezondheid en basisopvoeding van de kittens. (Dat verklaart trouwens ook een groot deel van de prijs).
Aan de andere kant heb ik verschillende opmerkingen gelezen over het feit dat je dit soort katten beter niet vrij buiten kunt laten lopen, en dat je ze beter binnen kunt houden of aan een tuigje moet uitlaten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel moeite mee heb. Het idee van een kat is voor mij juist dat ze, nog meer dan honden, een symbool zijn van vrijheid en het zijn autonome dieren. Om dan je hele huis te moeten barricaderen (de tuin afzetten is hier geen optie :) ) of ze alleen aan een lijntje in de tuin te laten (op vakantie doe ik dat overigens wel)...
Nou, ik zie daar de lol niet zo van in.
Ik heb al drie Europese kortharen gehad die echt geweldig waren en ik heb nooit problemen gehad, zelfs niet met die ene die waarschijnlijk wat Noorse Boskat-bloed heeft en heel aanhankelijk is naar iedereen.
Hebben jullie hier meningen over, informatie of ervaringen? Want los van het financiële plaatje (wat zeker meespeelt, vooral omdat we er meer dan één willen), wil ik absoluut niet mijn dier kwijtraken of dat het dier moet lijden als het wordt meegenomen door een buur of een voorbijganger.
En dat Siberische ras is echt schitterend, maar ze lijken vooral erg sterk en zijn minder allergiegevoelig...
Alvast bedankt allemaal!