Mijn gecastreerde kater probeert mijn gesteriliseerde poes te dekken

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik ben echt wanhopig. Ik twijfelde al een beetje, maar nu heb ik het hem echt zien doen: mijn kater probeert mijn poes te dekken, terwijl ze allebei geholpen zijn!! Mijn kater is al een jaar geleden gecastreerd en mijn poes is ruim 4 maanden geleden gesteriliseerd. Is het mogelijk dat katers dit doen? Ik heb de daad zelf niet echt gezien of zo, maar hij probeert aan haar achterwerk te likken als ze iets te dichtbij komt. Net begon hij haar vacht te likken en beet hij haar daarna in haar nek. Het leek alsof hij op haar wilde klimmen, maar ze laat het nooit toe, dus ik weet niet wat de echte bedoelingen van mijn kater zijn. Zou het kunnen dat hij niet goed weet hoe hij met andere katten om moet gaan, omdat de enige twee soortgenoten die hij heeft gekend de moeder van mijn poes en mijn poes zelf zijn? \/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • Erin30
    Erin30 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn gecastreerde kater deed dat ook altijd bij mijn poes, die ook gesteriliseerd is. Bij sommige katten zit dat instinct er waarschijnlijk nog steeds in. Ik liet het gewoon gebeuren en greep pas in als de poes er genoeg van begon te krijgen. Sterkte!

Vertaald Frans
    M
    Muyderarta Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dit gaat zonder twijfel veel rijkdom brengen.

Groetjes,

https://dltutuapp.com/tutuapp-download/

https://showbox.run/

https://kodi.software/

Smith

Vertaald Frans
    Mandy1
    Mandy1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb een kater die met 6 maanden is gecastreerd en die dit gedrag maandenlang vertoonde, en het was echt geen spelletje.

Hij was ook zijn territorium aan het afbakenen.

Ik liet hem niet meer binnen in huis; hij bleef in de garage/op de zolder, die helemaal is ingericht voor katten.

Maar omdat het koud werd, heb ik geprobeerd hem weer lekker warm naar binnen te halen en... een wonder! Hij plast niet meer overal en denkt alleen nog maar aan spelen, waar ik natuurlijk super blij mee ben.

Ik had het er met de dierenarts over gehad, want ik was best wel teleurgesteld over dit gedrag bij een gecastreerde kater.

Hij vertelde me dat de bijnieren bij sommige katten nog steeds geslachtshormonen kunnen aanmaken.

Dat zou dit gedrag dus verklaren.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Als je er echt zeker van bent dat je dieren gesteriliseerd zijn, komen er in ieder geval geen kittens. Dat is alvast goed nieuws. Daarnaast kan het zijn dat je kater, zeker als hij pas laat is geholpen, nog wat gedrag van een niet-geholpen kater heeft behouden. Je poes zou het bestijgen eigenlijk niet moeten toelaten, want poezen doen dat normaal gesproken alleen als ze krols zijn.

Kijk er eens goed naar en probeer te ontdekken of het meer spel is of echt seksueel gedrag. Als dit blijft duren, is het misschien een goed idee om het eens met je dierenarts te bespreken.

Nog een fijne avond gewenst,

Mélanie - Student diergeneeskunde aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort (EnvA), Projectmedewerker voor ProVéto Junior Conseil, de Junior-Consultancy van de EnvA http://proveto.net/

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!