Haarverlies bij de Ragdoll

S
Sandrine2910 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

We denken erover om een Ragdoll te adopteren.

We zijn ons aan het inlezen over het ras, maar over één vraag kan ik niet echt een duidelijk antwoord vinden.

Hoeveel haar verliest een Ragdoll eigenlijk? Een beetje, veel, extreem veel of helemaal niet?

Hebben jullie nog aanraders voor cattery's in België of Noord-Frankrijk?

Bedankt voor jullie reacties.

Sandrine

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De Ragdoll is een kat met een heel dikke vacht, dus hij verliest echt veel haar. Het wordt dus eerder 'extreem veel' dan 'helemaal niet'.

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Ik weet natuurlijk wel dat katten verharen, maar de ene kat is de andere niet. Ik heb thuis twee kortharige katten en zelfs daar zit al een flink verschil in de hoeveelheid haar die ze verliezen.

Ik wilde graag weten hoe dat nou echt zit bij de Ragdoll voordat ik de stap naar adoptie zet, zodat ik zeker weet of dit de juiste kat voor mij is. Op internet en op deze site lees ik vaak dat ze weinig verharen, maar soms lees ik ook weer het tegenovergestelde. Daarom hoor ik graag ervaringen van mensen die er zelf een hebben, om te weten hoe het nu echt zit.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Een langharige kat adopteren is misschien niet het beste idee als je ertegenop ziet om twee keer zoveel haar op te ruimen. Het is namelijk zo dat haaruitval bij katten heel natuurlijk is; de haargroeicyclus bestaat uit drie fasen en de laatste daarvan is het uitvallen. Daar kunnen we helaas niets aan doen. Het ras is niet de enige factor die meespeelt bij haaruitval; bepaalde huidproblemen, stress of tekorten in de voeding kunnen het ook verergeren.

Het beste zou dan zijn om een naaktkat zoals de sphynx te adopteren, zodat je nergens last van hebt.

Fijne dag nog.

Caroline

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie.

We hebben al een kortharige kat die ontzettend veel verhaart, dus de stofzuiger gaat er hier elke dag doorheen. Buiten de ruiperiodes om ben ik een beetje bang dat ik dat straks twee keer per dag moet gaan doen, of dat m'n kleren helemaal onder de haren zitten als ik hem oppak.

Ik heb nog nooit een langharige kat gehad en voor zover ik heb begrepen, zijn er twee soorten. Je hebt katten die hun haren een beetje verliezen zoals kortharige katten, en katten waarbij je vooral "plukken" haar vindt maar die niet overal losse haren achterlaten. Ik weet niet of dat echt klopt?

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!