Hoi, sorry alvast voor het lange bericht en de foutjes, ik heb helaas last van dysorthografie...
Ik ben de trotse eigenaar van twee Perzen (met stamboom, Golden en Silver Shaded): mijn poes Opale en mijn kater Ouragan (hun officiële stamboomnamen zijn trouwens Nyméria en Onizuka, maar thuis noemen we ze zo).
Mijn meisje Opale is drachtig, maar ik weet helaas niet precies hoeveel dagen al. Begin maart was er een poging, maar dat mislukte omdat de kater nog te jong was. De laatste paring die ik heb gezien was op 10 april 2019. Ze zou dus nu echt bijna moeten bevallen. Je voelt de kittens aan de zijkant en haar buik is hard en peervormig, maar ik voel ze nog niet bewegen. Ik ben vorige week bij de dierenarts geweest en die zei dat alles goed was (ik maakte me zorgen over kleine zwart-bruine puntjes op haar tepels). Maar hoewel de bevalling elk moment kan gebeuren, komt er nog steeds geen melk uit als ik zachtjes in de tepels knijp. Ze zijn wel enorm en ze brengt veel tijd door in haar zelfgekozen mandje of naast me op de bank (als ze in haar mandje ligt, schreeuwt ze net zo lang tot ik naast haar kom zitten).
Ik begin me nu dus echt zorgen te maken! Ik weet dat de draagtijd bij Perzen lang kan zijn, maar de dierenarts zei dat het elk moment kan gebeuren en er is nog steeds niets.