Kat likt binnenkant oor van andere kat

Miroufline
Miroufline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi. Mijn poes heeft de laatste tijd de gewoonte om niet alleen de kop, maar ook de binnenkant van de oren van haar huisgenootje te likken. Als ze te fanatiek wordt, hou ik haar tegen, ook al lijkt de andere kat er geen last van te hebben, omdat ik bang ben dat ze de trommelvliezen beschadigt. Wat denken jullie ervan?

Aanstaande maandag neem ik de "gelikte" mee voor haar herhalingsprikjes... Ik zal het er dan met de dierenarts over hebben en jullie laten weten wat hij erover zegt...

Maar in de tussentijd hoor ik graag jullie mening. Bedankt :-)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • Miroufline
    Rapporteren

Haha! Okidoki, genoteerd. Bedankt allemaal! @Angeline56: je poezen zijn echt té schattig!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, mijn poezen wassen elkaar vaak en zowel Kiara als Maïa likken ook de binnenkant van de oren, geen zorgen :)

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, je moet ze gewoon hun gang laten gaan hoor. Dieren hebben hun eigen codes, dus als de ander niet protesteert, vinden ze het blijkbaar prima. Mijn katten hebben dit ook altijd gedaan.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik zou zeggen: laat haar maar lekker begaan. Het laat juist zien dat je katten een goede band hebben. Dat is alleen maar positief en het kan haar trommelvliezen echt niet beschadigen. Mijn poes doet het ook bij mijn kitten van 3 maanden. Ze likt hem op zijn kopje en dan ook in zijn oren ^^

Vertaald Frans
    Miroufline
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat ze haar maatje likt op de plekken waar ze zelf gewassen wil worden. Ik laat jullie nog weten of de dierenarts vindt dat de binnenkant van de oren vermeden moet worden.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oké met de meiden, je moet ze gewoon hun gang laten gaan.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze wast hem, dat is vaak een teken dat ze het goed met elkaar kunnen vinden ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hetzelfde als bij Zanaya: je moet ze gewoon hun gang laten gaan. Mijn katten doen precies hetzelfde, ze helpen elkaar met wassen en maken de plekjes schoon waar de andere kat zelf niet bij kan.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!