kraag na sterilisatie
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Mijn poesje Neige is gisteren, woensdag 6 februari, geopereerd en ze moet nu 12 dagen een kraag om. Morgen ga ik weer even langs de dierenarts om te kijken of alles goed gaat. Ze heeft een verbandje en verder niets. Gisteravond kroop ze weg onder het bed; ik wilde haar wat brokjes geven maar ze hoefde niet. De dierenarts zei dat ze echt moet drinken, maar dat wilde ze ook niet, dus ik heb het maar even zo gelaten. Dat ze zo uit balans zijn, alsof ze net uit narcose komen of net wakker worden, komt heel vaak doordat hun snorharen de kraag raken. De snorharen van een kat (die je echt nooit mag afknippen!) zijn hun zintuig voor evenwicht en oriëntatie, dus het is heel normaal dat ze dan even wankel op hun pootjes staan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Sorry voor de spelfoutjes 🙄
Hoi allemaal, sorry
blijkbaar zijn er te veel infecties door het verband, dus een kap is verplicht bij de dierenartsen in Neufchâtel
Geen dank! Fijn dat alles weer bij het oude is. Al die stress zal de eetlust wel hebben ontnomen... en de rest (het is ook nogal wat tegelijk voor zo'n pluizenbol).
Jouw verhaal over dat verband doet me denken aan mijn meisje toen ze in haar tule rompertje rondliep, zo'n 3 cm van de grond, net een hagedis (ook al vond ik het super sneu voor haar, ik kon m'n lach echt niet inhouden toen ik haar voor de eerste keer zo zag).
Hoi, bedankt voor je reactie.
Zondag was het echt een drama, zoals ik al schreef, maar maandag was alles weer normaal: eten, drinken en de kattenbak. Geen peil op te trekken. Die kap zit de kat trouwens wel behoorlijk in de weg; op de tafel springen enzo gaat nog wel, maar eraf komen is niet altijd even makkelijk.
Nou ja, het ergste hebben we hopelijk gehad: nog een weekje volhouden.
Ik dacht net als jij aan een verbandje, maar haar zus (die een dag eerder was geopereerd) zat ook steeds aan de pleister te trekken. Daarom hadden we haar een verbandje omgedaan, maar ze verstijfde helemaal, blies naar ons en kon niet eens meer opstaan. Echt vreselijk. We hebben het dus maar weer afgehaald, waarna ze zelf de pleister eraf heeft getrokken. Ze likt nu wel een beetje aan de wond, maar dat is alles.
Nogmaals bedankt voor het reageren.
Hoi,
Bel voor de zekerheid eerst even de dierenarts om de situatie te bespreken.
Het kan door die kraag komen (je moet je dier even de tijd geven om te wennen, al wennen ze er eigenlijk nooit helemaal aan), maar dat gebrek aan eetlust kan natuurlijk ook een symptoom van iets anders zijn.
Wat betreft ervaring met die kappen: voor onze Miss was zo'n kraag na haar operatie echt geen optie (ik denk dat dat ding het nog geen 24 uur had volgehouden met haar broer erbij). Het werd een soort 'rollade-verband' (omdat onze dierenarts geen oplosbare hechtingen gebruikte), wat in een week tijd twee keer opnieuw gedaan moest worden. Toen zijn we overgegaan op het serieuzere werk: een 'rompertje' gemaakt van een stuk netverband. Dat rompertje begaf het uiteindelijk ook, samen met het verband, 24 uur voordat de hechtingen eruit mochten -_-' (we hebben toen alleen de gewone pleister laten zitten en hard gehoopt dat het goed zou gaan... pff, gelukkig bleef ze eraf).
Hoi,
Mijn boefje is donderdag geopereerd; toen ik haar ophaalde was ze hartstikke fit, maar ze bleef maar aan het verband trekken. De volgende ochtend zagen we dat er een hechting was losgegaan omdat er iets naar buiten hing: meteen weer naar de dierenarts en opnieuw onder het mes. Nu heeft ze dus een kraag om. Ze voelt zich helemaal niet lekker en eet niet meer (vanmorgen een klein beetje ham, maar dat kwam er meteen weer uit). Haar brokjes wil ze ook niet, terwijl ze normaal echt een vreetzakje is. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Komt dit door die kraag waar ze zo van slag door is, of zou er toch iets anders aan de hand zijn? Bedankt voor jullie reacties!
Oké, bedankt voor jullie reacties, Happy heeft hier een kap gekregen ^^.. Anders haalde ze het verband eraf.. :/
Keïra heeft ongeveer een week een kap om gehad, ze zat steeds met de hechtingen te spelen --'
Maar daarna kon het haar echt helemaal niks meer schelen!
Je doet nooit een kraag om na het castreren van katten of honden.