Reactie van mijn kat op miauwen in video's [hulp nodig]

P
Patapaf Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hallo allemaal! Ik plaats dit berichtje op het forum omdat iets me behoorlijk bezighoudt bij een van mijn twee katten.

Anderhalf jaar geleden heb ik een HTK-kat gevonden die bij ons is komen wonen (hij was toen een jaar of twee, drie). Hij was extreem gestrest en bang voor het minste geluid of de kleinste beweging (misschien is hij vroeger wel geslagen?). Hij had korstjes op zijn lijf die niet weggingen en hij likte zichzelf constant zodra je hem aaide, alsof hij vreselijke jeuk had. Maar goed, het gaat nu veel beter met hem! Hij is minder angstig, houdt meer van knuffelen en de korstjes zijn weg, ook al likt hij zichzelf nog steeds wel veel. Bovendien is hij heel vriendelijk tegen andere katten en erg speels (ook al zet de andere poes hem soms op zijn nummer, haha!).

Maar goed, dat is niet echt het onderwerp, maar ik wilde hem even beschrijven zodat jullie misschien begrijpen waar zijn reactie op video's vandaan komt!

Zodra ik een filmpje van miauwende katten opzet op mijn telefoon, komt hij direct aanrennen (zelfs als hij aan de andere kant van het huis is). Hij begint in de telefoon te bijten (als we hem niet zouden stoppen, bijt hij hem nog kapot, haha), begint zelf te miauwen, aan de telefoon te krabben, en hij begint ons te bijten, tegen ons aan te plakken en ons onder te kwijlen! Het vreemdste is dat hij precies hetzelfde doet bij filmpjes van honden!

Wat denken jullie van zijn reactie? Is hij ongerust? Is hij bang? Is hij juist blij?

Alvast bedankt voor jullie reacties en nog een fijne dag of avond!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

2 antwoorden
Sorteren op:
  • P
    Patapaf Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Bedankt voor je reactie! Nee, het stoort me absoluut niet, ik wilde gewoon graag weten waarom hij dit doet. Ik vond het wel grappig, maar ik vroeg me af of hij er zelf misschien last van had.

Ik speel elke dag met hem! Dus dat zit wel goed!

In ieder geval bedankt voor je antwoord 👌

PS: Denk je dat die oude korstjes op zijn rug door stress kunnen komen?

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het gedrag dat je beschrijft is helemaal niet gevaarlijk. Misschien is het een super sociale kat die enthousiast wordt zodra hij andere katten of honden hoort. Als zijn reactie je stoort, moet je hem die geluiden simpelweg niet meer laten horen. Het lijkt erop dat deze kat een teveel aan energie heeft dat hij niet kwijt kan, dus misschien is het een goed idee om heel lang met hem te spelen totdat hij echt moe is. Dat kalmeert ze, in ieder geval voor even...

Vertaald Frans
  • 2 reacties van 2

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!