Hallo allemaal! Ik plaats dit berichtje op het forum omdat iets me behoorlijk bezighoudt bij een van mijn twee katten.
Anderhalf jaar geleden heb ik een HTK-kat gevonden die bij ons is komen wonen (hij was toen een jaar of twee, drie). Hij was extreem gestrest en bang voor het minste geluid of de kleinste beweging (misschien is hij vroeger wel geslagen?). Hij had korstjes op zijn lijf die niet weggingen en hij likte zichzelf constant zodra je hem aaide, alsof hij vreselijke jeuk had. Maar goed, het gaat nu veel beter met hem! Hij is minder angstig, houdt meer van knuffelen en de korstjes zijn weg, ook al likt hij zichzelf nog steeds wel veel. Bovendien is hij heel vriendelijk tegen andere katten en erg speels (ook al zet de andere poes hem soms op zijn nummer, haha!).
Maar goed, dat is niet echt het onderwerp, maar ik wilde hem even beschrijven zodat jullie misschien begrijpen waar zijn reactie op video's vandaan komt!
Zodra ik een filmpje van miauwende katten opzet op mijn telefoon, komt hij direct aanrennen (zelfs als hij aan de andere kant van het huis is). Hij begint in de telefoon te bijten (als we hem niet zouden stoppen, bijt hij hem nog kapot, haha), begint zelf te miauwen, aan de telefoon te krabben, en hij begint ons te bijten, tegen ons aan te plakken en ons onder te kwijlen! Het vreemdste is dat hij precies hetzelfde doet bij filmpjes van honden!
Wat denken jullie van zijn reactie? Is hij ongerust? Is hij bang? Is hij juist blij?
Alvast bedankt voor jullie reacties en nog een fijne dag of avond!