Mijn kat wil haar behoefte niet buiten doen

C
Chloe34 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Zoals de titel al zegt, wil mijn kat haar behoefte niet buiten doen. Ze komt zelfs speciaal naar binnen om op de kattenbak te gaan. Dat is nogal een probleem, want ze poept behoorlijk stinkende drollen en soms laat ze zelfs kleine stukjes op de grond achter. (Natuurlijk houd ik de kattenbak wel binnen voor 's nachts). Het is een vrouwtje van ongeveer anderhalf jaar oud, die sinds drie maanden naar buiten gaat. Ze is maar 3 tot 5 uur per dag buiten en gaat 's nachts niet naar buiten. Ik heb ook nog een kater die juist liever bij de buren zijn behoefte doet 😝.

Hoe kan ik haar aanmoedigen om haar behoefte buiten te doen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • N
    Nataly03 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

"Ik heb nog een andere kater die zijn behoefte liever buiten bij de buurman doet."

Lekker voor de buurman, die zal dat vast kunnen waarderen!!

Trouwens, ik heb sinds deze zomer de kattenbak buiten gezet. In het begin hield ik dezelfde vulling aan als binnen (met de eigen geurtjes er nog aan),

toen ging hij er nog gewoon op..

Daarna heb ik de vulling veranderd en er schone, plantaardige vulling in gedaan.. sinds 3 weken gaat hij er niet meer op en doet hij het buiten..

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Het is inderdaad een prima idee om de kattenbak buiten neer te zetten, zoals al werd voorgesteld!

Katten zijn echte gewoontedieren en het kan best lastig zijn om die patronen te doorbreken. Daarom is het slim om naar een tussenoplossing te zoeken: als je poes haar behoefte het liefst op de bak doet, kan het helpen om deze buiten neer te zetten om haar zo te stimuleren om het op die plek te doen.

Het kan echter zo zijn dat ze buiten wordt afgeleid of gestoord door andere dingen, waardoor ze daar haar behoefte niet wil doen. Denk bijvoorbeeld aan de aanwezigheid van andere dieren (of alleen al hun geur) of geluiden die haar onrustig maken...

Wat betreft de geur van haar ontlasting: houd dit goed in de gaten (of laat het bij twijfel even checken door je dierenarts) om er zeker van te zijn dat dit niet op een medisch probleem wijst, zoals iets met haar spijsvertering of een andere aandoening!

Groetjes,

Alexia

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Je kunt de kattenbak buiten zetten.

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!