Mijn kat probeert te rijden op mijn arm... wat te doen?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem met mijn kat Câline van 10 maanden oud! Ik laat haar morgenochtend opereren. Fijne dag nog. Ze is krols.
Wat de vaccinatie betreft, pfff gelukkig! De dierenarts vertelde me dat hij deze week niet werkt omdat het vakantie is vanwege het Suikerfeest (een islamitische feestdag).
Wat vinden jullie ervan?
Mijn dierenarts werkt op donderdag ook gratis bij deze stichting.
Hier in Rabat zit een stichting die gratis castraties en sterilisaties doet voor zowel mannetjes als vrouwtjes, maar ik weet het niet hoor... ik vind het een beetje eng. Ik ben altijd huiverig voor dingen die gratis zijn.
Wat de prijs betreft, ik ga het nog eens navragen bij de dierenarts.
Het kan ook zijn dat de dierenarts hem onder narcose brengt met gas en niet via een injectie :/
Want 100 euro voor deze ingreep is inderdaad best wel prijzig.
SEZEN dat is best duur - Ik heb een vriendin in Rabat, ik ga even navraag doen -
100 euro voor het castreren van een kat lijkt me echt behoorlijk aan de prijs, zeker voor een land waar plastische chirurgie veel goedkoper is dan ergens anders en dat inmiddels een soort hotspot is geworden. Maar goed, als dit het normale tarief is, dan zul je er wel aan moeten geloven.
Maar ik ben het ermee eens: alleen castratie zal je kleine kater rustiger krijgen.
Zelf heb ik 25 euro betaald omdat ik gastgezin was voor een stichting, dus de voorzitter gaf me haar 'korting'. Maar anders had ik ook maar 50 euro betaald, en het is echt heel goed gedaan; mijn kat had er totaal geen last van.
Bel anders gewoon even rond om te kijken of het ergens goedkoper kan. :)
Sezen
4 dagen, nou ja, eigenlijk wel 8 dagen voordat hij weer helemaal de oude is na de vaccinatie. Hij is kwetsbaar, heb je de dierenarts verteld dat hij net klaar is met de behandeling tegen kattenziekte? Want natuurlijk weet een dierenarts het beter dan wij, maar voor een castratie is er toch een narcose nodig. Maar goed, ik ga de mening van een professional niet tegenspreken!!! Maar 4 dagen vind ik maar zo-zo, heb je verteld dat hij – of zij, ik haal alle katten nu door elkaar lol – krols is?
Trouwens, als dit de dierenarts is die hem ook heeft behandeld voor de kattenziekte, dan weet hij vast wel wat hij doet. En of het nou 4 of 8 dagen is, die paar extra dagen maken dan ook niet meer uit!
Hij is goedkoper dan die van marjo, raar dat dierenartsen niet dezelfde prijzen hanteren voor een castratie?
Ach, het is geen zware narcose, dus bespreek het zaterdag na de vaccinatie gewoon even met hem. Alle kittens zijn kwetsbaar, maar je moet op je dierenarts vertrouwen!
Laurence en haar Ark van Noach
Ja, dat is inderdaad prijzig voor het laten castreren van een kat (als je katertje een mannetje is), maar de prijzen verschillen per dierenarts. Zelf heb ik 70 euro betaald voor de castratie van mijn konijn, wat evenveel was als voor een kat ;)