Mijn kat sabbelt aan mijn oorlel, waarom?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Mijn kitten van 2 maanden sabbelt aan mijn oorlel als hij spint en wil knuffelen. En hij drukt zijn neusje tegen de mijne...

Is dit normaal?

Bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

27 antwoorden
Sorteren op:
  • Z
    Zacharie Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, ik heb een kat die Gribouille heet. Sinds ik hem heb, sabbelt hij aan mijn oor en ik zou graag willen weten of dit normaal is.

Vertaald Frans
    F
    Fannym Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn kitten Oscar deed het eerst ook, maar hij was ermee gestopt. Sinds ik weer bij mijn ouders woon is hij er weer mee begonnen, maar hij maakt me de hele tijd wakker op de meest onmogelijke tijden. Het doet echt superzeer, ook al trekt hij zijn nageltjes in als ik er wat van zeg terwijl hij aan het melktrappelen is. Ik vind het niet leuk om te doen, maar ik moet hem wel stoppen omdat het echt ontzettend pijn doet. Hij plast ook overal in huis en dat wordt nu echt vervelend, vooral omdat ik niet altijd zie waar hij het gedaan heeft als ik thuiskom van m'n werk. Mocht je een oplossing hebben, dan hoor ik het graag!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Haha Titi deed precies hetzelfde, hij sabbelde aan mijn oorlel, echt leuk! Bini sabbelde aan de binnenkant van mijn arm, bij mijn elleboog (niet de punt maar aan de binnenkant, geen idee hoe je die plek noemt ^^).

Volgens mij is het zo dat wanneer katten niet goed gespeend zijn, ze de behoefte hebben om te sabbelen om zichzelf gerust te stellen. Maar ik wil geen onzin verkopen hoor, ik ben geen expert. Mijn twee katten zijn ook niet gespeend en die doen dat ook.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hij denkt waarschijnlijk dat jij zijn moeder bent en daarom doet hij net alsof hij bij zijn moederpoes is. Dat is heel normaal hoor, dus maak je vooral geen zorgen. Als je het vervelend vindt, kun je hem gewoon wegduwen; misschien begrijpt hij het dan wel, dat hoop ik tenminste. Succes!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    De kat van mijn man doet bij mij precies hetzelfde en hij is pas 4 maanden oud lol. Hij lag ook altijd tussen mijn borsten en op mijn buik, maar dat doet hij nu niet meer omdat ik bevallen ben. Nu valt hij er natuurlijk vanaf lol. Daarom gaat hij op het toetsenbord van de computer zitten als ik erop bezig ben, zodat ik wel merk dat hij er is. Hij is echt superleuk, maar het is wel snel irritant omdat de computer erdoor vastloopt lol !!!
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah oké oké, ik zal er verder niet op aandringen ^^

Vertaald Frans
    Nimiss
    Nimiss Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Waarom nou weer een post van 96 dagen oud omhoog halen... Daar kan ik me echt aan ergeren!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Is ze nog bij haar moeder? Zo niet, dan is ze misschien nog niet helemaal gespeend, maar het kan ook dat ze je als haar moeder ziet (mijn poes van 9 maanden doet dat ook^^).
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Is ze nog bij haar moeder? Zo niet, dan is ze misschien nog niet helemaal gespeend, maar het kan ook dat ze je als haar moeder ziet (mijn poes van 9 maanden doet dat ook^^).
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah zie je wel, ik heb gelijk. Bij een kat moet je echt heel zachtaardig en geduldig zijn.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 27

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!