Mijn kat at bijna een groene sprinkhaan

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik roep jullie hulp even in want ik maak me nogal zorgen om mijn kitten. Ik zat laatst met hem in de woonkamer en opeens kwam er een groene sprinkhaan naar binnen vliegen. Mijn kat sprong er meteen bovenop en probeerde hem op te eten! Ik heb hem snel uit zijn bek gepakt en het insect buiten gezet. Waar ik me dus zorgen om maak, is dat hij van die grote insecten wil eten. Is dat eigenlijk gevaarlijk als hij insecten eet? Zijn die beestjes giftig of dragen ze ziektes bij zich? En zou dit door zijn ras of leeftijd kunnen komen?

Alvast bedankt, jullie reacties zijn meer dan welkom!

Bedankt!

ps: kleine info: het is een Heilige Birmaan van 3 maanden en 1 week oud, hij is al behoorlijk stevig gebouwd voor zijn leeftijd.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • Coco33150
    Coco33150 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn Coquine heeft een mot gegeten, getverrrr!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

oké, bedankt voor jullie reacties! dat stelt me echt gerust, ik ben jullie heel dankbaar.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je kleine katje is gewoon aan het leren jagen. Laat hem maar lekker zijn gang gaan, dat zit in zijn natuur. Ik garandeer je dat hij echt niet doodgaat omdat hij een sprinkhaan heeft gegeten, en nog een groene ook. Kijk maar eens naar katten die buiten rondlopen, dat zijn allemaal geweldige jagers. Vertrouw dus gewoon op je kleine maatje en laat hem lekker spelen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi hoi! Die van mij is een echte vliegenvanger! Lol. Maak je geen zorgen ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je katje raakt in ieder geval alvast gewend aan het voer van de toekomst ;)

Dit is niet de eerste post waarin naar dit soort informatie wordt gevraagd, en het kan absoluut geen kwaad voor je maatje.

Vertaald Frans
    C
    Cassandraniele Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Mijn eigen kat heeft ook weleens sprinkhanen en krekels gegeten, zelfs toen hij nog een kitten van 2 maanden was... het heeft hem nooit kwaad gedaan, integendeel zelfs. Natuurlijk is het vast niet goed als hij er elke dag heel veel van binnenkrijgt, maar eentje op z'n tijd kan echt geen kwaad.

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!