Wanneer er een kat bij je intrekt...

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik woon in een appartementencomplex op de begane grond. Tien dagen geleden was ik wat aan het opruimen en de schuifpui in de keuken stond open. Het was heerlijk zonnig weer en opeens kwam er een kat binnenlopen; een cyperse met prachtige groene ogen. Hij mauwde en begon zich tegen al mijn meubels aan te wrijven. Ik dacht eerst dat het een vrouwtje was en dat ze krols was, dus ik zei nog tegen haar dat ik hier geen vriendje voor haar had en dat ze maar ergens anders moest gaan kijken. Maar het blijkt dus een katertje te zijn. Hij is een uurtje gebleven, de volgende dag kwam hij terug en bleef hij de hele dag, en de dag daarna ook, tot het moment dat hij besloot 's avonds niet meer naar buiten te gaan (om naar huis te gaan?) en bij mij bleef slapen... Inmiddels wonen we samen; het is nu tien dagen geleden en ik zit er wel een beetje mee, want hij heeft vast een gezin ergens in de buurt. Tegelijkertijd heeft hij geen halsbandje, geen chip en geen tatoeage... Nergens wordt er naar hem gezocht. Zou het kunnen dat hij op straat is gezet? Dat hij gedumpt is? Als ik de deur openzet zodat hij naar buiten kan, weigert hij dat resoluut. Dus ik kon aan de bak: natvoer, brokjes en een kattenbak gekocht. We zijn de hele tijd aan het knuffelen en hij spint zodra ik in de buurt kom. Hij is echt super sociaal, ik zou zelfs zeggen een tikkeltje brutaal als je ziet hoe snel hij mijn appartement heeft ingepikt (mijn bank, mijn fauteuil, mijn bed en zelfs mijn kussen)... Maar ik weet niet waar hij vandaan komt of hoe oud hij is... Ik moet nu ook echt met hem naar de dierenarts, maar ik sta echt perplex van dit hele verhaal... Er is gewoon een kat uit de lucht komen vallen, en hij is goed terechtgekomen ook; ik ben helemaal stapelgek op hem... Hij is zo schattig, mijn kleine kraker. Ik vroeg me af of anderen dit ook hebben meegemaakt en wat ik nu het beste kan doen...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • L
    Lauraisis90 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hij wordt 's avonds buiten gezet (blijkbaar wil hij zelf graag naar buiten).

Maar eenmaal buiten kan hij niet meer terug naar zijn baasjes, want er is geen kattenluikje.

Ze hebben buiten een hokje voor de kat neergezet zodat hij daar de nacht kan doorbrengen.

Maar sinds kort komt de kat 's avonds naar mij toe. Als het regent of koud is, miauwt hij tot ik voor hem opendoe.

Vervolgens is hij heel aanhankelijk en gezellig.

Als ik het raam voor hem openzet zodat hij weg kan gaan, blijft hij gewoon binnen en kijkt hij alleen maar naar buiten.

Hij wil niet weg; ik moet hem echt met tegenzin met zachte dwang naar buiten zetten om hem de deur uit te krijgen.

Ik heb een piepkleine studio op de begane grond met een tuin. Als ik hem 's nachts binnen zou houden, moet ik het raam open laten staan zodat hij naar buiten kan voor zijn behoeften (dus dan wordt het steenkoud binnen).

Ook ben ik bang voor problemen met de eigenaren van het katje (hij is denk ik tussen de 6 en 10 maanden oud) als ze erachter komen dat de kat mij blijkbaar leuker vindt.

Het doet me pijn om deze kat niet te helpen (vooral als het regent of als het buiten 5 graden vriest). Wat zijn mijn rechten en plichten? Wat kan ik hem bieden op mijn 20 m²? Het is een kat die zowel van het binnenleven als van het buitenleven houdt. Ik moet hem wel buiten zetten als ik overdag naar mijn werk ga. Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Zeker omdat ik over een jaar moet verhuizen naar een kleine studio in een appartement zonder tuin.

En als hij binnenkomt, geef ik hem wat brokjes, natvoer of een sardientje: hij schrokt het op alsof hij uitgehongerd is. Daarna blijft hij lekker bij mij binnen om te knuffelen, te rusten, te slapen, te spelen, enzovoort.

Hij vraagt dan niet meer om eten en wil echt niet weg.

Vertaald Frans
    L
    Lauraisis90 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn buren hebben een superleuk kitten.

Hij wordt 's avonds buiten gezet (blijkbaar wil hij dat zelf).

Maar eenmaal buiten kan hij niet meer terug naar zijn baasjes, want ze hebben geen kattenluikje.

Ze hebben buiten een nachthokje neergezet zodat hij daar de nacht kan doorbrengen.

Maar sinds kort komt de kat 's avonds naar mij toe; als het regent of koud is, miauwt hij tot ik voor hem opendoe.

Dan is hij heel aanhankelijk en gezellig.

Als ik het raam voor hem openzet zodat hij weg kan gaan, blijft hij gewoon binnen naar buiten zitten kijken.

Hij wil niet weg, ik moet hem echt met tegenzin naar buiten dwingen.

Ik heb een heel klein studiootje op de begane grond met een tuin. Als ik hem 's nachts binnen zou houden, moet ik het raam open laten staan zodat hij naar buiten kan voor zijn behoefte (dus ijskoud binnen).

Ook ben ik bang voor problemen met de eigenaren van het kitten (tussen de 6 en 10 maanden oud) als ze merken dat de kat mij blijkbaar leuker vindt.

Het doet me pijn om dit katje niet te helpen (vooral als het regent of het buiten -5 graden is). Wat zijn mijn rechten? Wat kan ik hem bieden in mijn 20 m²? Het is een kat die zowel van binnen als van buiten houdt. Ik moet hem wel naar buiten doen als ik overdag naar mijn werk ga. Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond,

Het is ons twee keer overkomen,

De eerste keer was het eigenlijk net als bij jou: een kat kwam steeds vaker in de tuin en elke dag kwam ze een stapje dichterbij. Eerst kwam ze bij de deur kijken, toen kwam ze naar binnen, daarna begon ze om eten te bedelen als we zaten te eten, en uiteindelijk ging ze lekker op bed liggen om vervolgens het huis niet meer te verlaten! Na wat rondvragen in het hele dorp bleek de kat van niemand te zijn, dus uiteindelijk is ze officieel bij ons komen wonen.

De tweede keer was een beetje vergelijkbaar. Een kat begon interesse in ons huis te tonen en liep naar binnen wanneer het hem uitkwam. Ik vroeg me af of hetzelfde scenario zich weer zou herhalen, dus ik ben even langs de buren gegaan. Het bleek dat hij gewoon van onze directe buren was, maar hij vond het bij ons blijkbaar ook wel erg gezellig. We zijn toen gestopt met constant de deur voor hem open te doen, maar dat is zo doorgegaan tot we gingen verhuizen.

Zoals ze zeggen: het zijn de katten die hun huis uitkiezen... 😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik raad je aan om, als hij niet gechipt is maar iemand hem wel komt opeisen, die persoon om een bewijs te vragen dat het echt zijn of haar kat is. Dat kan bijvoorbeeld een foto zijn waar ze allebei op staan.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mij is hetzelfde overkomen. Je moet hem even naar de dierenarts brengen om te laten checken of hij een chip heeft. Ik raad je aan om posters bij je in de buurt op te hangen en als niemand zich meldt, kun je hem zelf adopteren als je dat wilt 🙂

Dat heb ik ook gedaan toen er op een dag een kat aan kwam lopen. Ik ben toen naar een stichting gegaan om te laten checken of hij gechipt was en nu is het bijna mijn eigen kat XD

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!