Hoi allemaal,
Mijn katje heeft vlooien mee naar binnen genomen en al snel zat ik met een echte plaag. Ik heb van alles geprobeerd: vlooienbandjes, pipetjes (van de supermarkt en Frontline), vlooienmiddel van Frontline, regelmatig dweilen met schoonmaakazijn en lavendel... maar niets hielp. Uiteindelijk begon ik zelf ook gebeten te worden door die rotbeestjes.
Begin deze week ben ik naar de dierenarts gegaan. Ze heeft me een pipetje meegegeven (ik weet het merk niet meer) en een vlooienbom (fogger) van Virbac. Afgelopen donderdag heb ik alles gedaan zoals aangegeven.
Vrijdag heb ik mijn kat gekamd met een vlooienkam en ik vond er eentje die nog leefde > (hopelijk was hij op sterven na dood). Sindsdien kam ik hem meerdere keren per dag en elke keer vind ik wel 2-3 vlooienitjes (maar geen grote meer zoals eerst). Het is nu zaterdag en ik zie mijn kat nog steeds krabben (minder dan eerst, maar goed...).
Nou, na dit hele verhaal zijn dit mijn vragen:
- Als mijn kat krabt, zitten er dan nog levende vlooien op hem? Of kan het 'gewoon' komen door de opgebouwde jeuk van de afgelopen tijd?
- Zo'n pipetje hoort binnen 24 uur te werken. Omdat ik na die tijd nog een levende vlo vond, zou de behandeling dan mislukt kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik ben zo bang dat ik weer vlooien in mijn slaapkamer krijg, dat hij er voorlopig niet in mag. Dat doet me wel een beetje pijn in m'n hart, want het is de grootste kamer van het appartement en ook nog eens zijn favoriete plekje ^^'