Hoi allemaal,
Als er mensen zijn die verstand hebben van kattengedrag en/of opvoeding, dan hoor ik graag jullie tips :)
Mijn kleine Oggy wordt elke ochtend rond 5:30/6:00 wakker en miauwt dan om eten. Ik sta dan op, maar daarna wil hij niet meer slapen en komt hij me likken of springt hij op me ^^ Ik geniet echt wel van die knuffelmomentjes, maar ik begin er wel moe van te worden lol. Ik weet dat hij geen tijdbesef heeft en ik neem het hem niet kwalijk; ik weet dat hij overdag veel slaapt, dus het is wel logisch. Ik speel 's avonds met hem met een laserlampje en een speeltje dat ik gooi en dat hij dan terugbrengt, maar misschien is dat niet genoeg. Ik dacht dat het niet goed was om toe te geven, dus nu negeer ik hem, maar hij blijft miauwen totdat ik opsta. Overdag gaat hij tussen de middag een uurtje naar buiten en 's avonds twee uurtjes, eigenlijk alleen wanneer ik er ben. Vroeger werd hij pas vlak voor mij wakker en ik zou het fijn vinden als dat weer zo wordt :) Dus als jullie tips hebben, alvast bedankt. Even voor de duidelijkheid: ik heb een mezzanine dus ik kan mijn slaapkamer niet afsluiten, en ik geef hem eten voordat ik ga slapen.