Hoi allemaal!
Mijn vriend en ik hebben een kittentje van anderhalve maand geadopteerd.
We wisten wel het een en ander over katten, maar hadden totaal geen idee dat je écht moet wachten tot een kitten 3 maanden oud is voor je het meeneemt. De vrouw die haar aan ons gaf, zei dat ze gespeend was, zelfstandig, zindelijk, enzovoort. Ze is inderdaad zindelijk en gespeend wat voeding betreft, maar qua gedrag absoluut niet...
Na veel opzoekwerk kwamen we erachter dat we een grote fout hadden gemaakt, omdat we zo de gedragsontwikkeling van ons katje in gevaar brengen...
Ons kittentje is schattig en zindelijk, maar ze heeft zichzelf totaal niet onder controle. Ze is enorm druk, springt op onze voeten en benen met haar klauwtjes volledig uitgestoken. We zeggen heel streng "nee", we proberen haar op te voeden en passen van alles toe om haar af te leiden, we spelen met haar, maar ze bijt en krabt zodra ze speelt. Ze "valt ons aan" om te spelen, maar heeft geen rem en doet ons echt pijn. Ze bijt heel veel tijdens het spelen, en hoe hard we ook proberen haar dat af te leren, ze doet gewoon waar ze zin in heeft.
Ze volgt ons overal en kan geen 2 minuten alleen zijn. Als we thuis zijn en ze ons even niet ziet, miauwt ze alsof we haar in de steek hebben gelaten.
Zodra ze wakker is, is ze niet te houden en kan ze niet alleen spelen. Ze heeft veel speelgoed en een krabpaal, maar springt liever op ons...
Bovendien doet ze de laatste paar dagen haar plas op het badkamerkleedje als wij erbij zijn, terwijl ze haar bak gewoon gebruikt als we er niet zijn...
De vrouw die haar aan ons gaf, heeft haar broertjes en zusjes inmiddels ook weggegeven, maar heeft aangeboden haar een tijdje terug te nemen. Wat raden jullie aan?
Ze is geboren op 16 augustus en kwam bij ons toen ze 1 maand en 10 dagen oud was. We zijn uitgeput en voelen ons volkomen machteloos, want ze lijkt elke dag drukker te worden...
Ik weet niet zeker of haar een maand terugbrengen naar die vrouw een goed idee is, want ze woont nu bijna 2 weken bij ons – maar aan de andere kant zou ze dan nog even bij haar moeder kunnen zijn... Ik weet niet of dit vanzelf beter wordt met de tijd...
Ik weet dat we haar niet zo vroeg hadden moeten nemen, maar we wisten het gewoon niet beter. Ik heb het gevoel dat de schade al is aangericht bij dit arme beestje, maar ik zou graag weten of er handige tips en trucjes zijn, want we zitten echt met onze handen in het haar.