Staart van mijn poes tussen de deur gezeten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal.

Zoals de titel al zegt, heeft mijn katje met haar staart tussen de deur gezeten. Ik zag haar naar buiten gaan en deed de deur dicht, maar zoals bij veel katten zwiept die staart alle kanten op en er moet een stukje in de hoek van de deur hebben gezeten (de kant van de scharnieren). Op het moment dat ik de deur dichtdeed, hoorde ik haar gillen. Natuurlijk heb ik de deur meteen weer opengedaan. De deur is niet volledig dichtgeklapt, hij zat er vooral even tussen geklemd.

Sindsdien heb ik haar staart van boven naar beneden bevoeld, maar ze reageert niet alsof ze pijn heeft. Ze loopt gewoon en beweegt haar staart zoals altijd. Ik zie geen rare knik en ze lijkt ook geen moeite te hebben om haar staart normaal te houden. Wat denken jullie ervan?

Ik denk dat ze gilde van de plotselinge pijn, maar jullie mening zou me wel geruststellen.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Ze had gewoon even pijn op het moment zelf, net als wij wanneer we een vinger klemmen. Als ze je aan haar staart laat zitten zonder te reageren, heeft ze geen pijn, want anders zou ze hem wel meteen wegtrekken. In het ergste geval heeft ze een blauwe plek, al lijkt me dat gezien haar gebrek aan reactie onwaarschijnlijk. Het is mij ook wel eens overkomen dat ik op de staart van m'n katten ging staan; ze gillen dan even om te laten merken dat het pijn doet en daarna is het weer klaar. Ik check het altijd even voor de zekerheid en als er geen reactie komt, hoef je je nergens zorgen over te maken.

Jij bent waarschijnlijk banger geweest dan zij op dat moment :P

Vertaald Frans
    R
    Ragnar Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je zou de dierenarts kunnen bellen, niet voor de kat maar voor jezelf, om je gerust te stellen. :)

Ik ben ervan overtuigd dat ze niets mankeert. In het ergste geval voelt het een beetje zoals een blauwe plek bij ons, maar meer niet.

Om je een voorbeeld te geven: een paar dagen geleden rende mijn kitten zoals gewoonlijk door het huis. Hij had een touwtje (een schoenveter) dat aan een stoel vastzat. Tijdens het rennen raakte de veter om zijn voorpoot gewikkeld. Je kunt je voorstellen dat de klap behoorlijk hard was, omdat hij superhard rende en ineens vastzat. Hij gilde het uit en blies zelfs. We schoten er meteen op af om hem los te maken. Hij liep dertig seconden mank, dertig seconden waarin ik echt even flink schrok! Mijn vrouw heeft zijn pootje gemasseerd en toen was het klaar; hij rent en springt nu weer rond als een malle. :)

Kortom, zolang er geen tekenen van pijn zijn of iets vreemds, probeer te ontspannen. Je maakt je kat anders alleen maar onnodig gestrest. :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze beweegt haar staart af en toe een beetje en ik kan haar staart op elk plekje aanraken en bevoelen, ze kijkt niet eens op.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ga denk ik straks even bellen. Volgens mij weet een dierenarts of assistente wel op welke symptomen ze moeten letten bij dit soort klachten.

Vertaald Frans
    Josiane Lobstein
    Josiane lobstein Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je twijfelt, bel dan gewoon even. Maar normaal gesproken lijkt het wel goed te gaan. Na een telefoontje ben je meteen weer gerustgesteld.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik merkte dat ze eraan aan het likken was, maar goed, dat doet ze op andere plekken ook (ze heeft zich trouwens ook elders gelikt ^^). Maar denken jullie dat ik de dierenarts moet bellen? Al is het maar om even te overleggen, ook al is dat via de telefoon zonder haar te zien natuurlijk best lastig. Of kan ik het gewoon even aankijken zolang er geen vreemde signalen zijn, zoals een afwijkende staartdracht, niet willen eten of tekenen van pijn? Zal ik haar gewoon goed in de gaten houden of alles oké blijft en het daarbij laten?

Vertaald Frans
    R
    Ragnar Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Aangezien ze geen tekenen van pijn vertoont, is het niks hoor. Maak je geen zorgen. :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik denk dat het een beetje hetzelfde effect is als wanneer wij met onze vinger tussen de deur komen. Dan schreeuw je het meestal wel uit, zonder dat er iets gebroken is of dat er echt wat aan de hand is. Ik kijk wel even hoe ze doet als ze eenmaal wakker is.

Soms merk je op het moment zelf namelijk niks en komt de pijn pas later, maar als er echt iets gebroken zou zijn, denk ik dat ze haar staart niet meer normaal zou kunnen houden.

Vertaald Frans
    Josiane Lobstein
    Josiane lobstein Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, Kouki was een keer aan het spelen toen hij 4 maanden oud was en hij kwam met zijn pootje klem te zitten onder de deur. Hij gilde het echt uit! Ik heb zijn pootje eronderuit laten glijden om hem te bevrijden en gelukkig was alles daarna oké. Uiteindelijk meer schrik dan schade.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze ligt nu te slapen met haar staart om zich heen gerold. Vooral die schreeuw was echt even schrikken.

Ik heb op een hoop sites gekeken naar vergelijkbare verhalen en als er echt iets mis was, stond de staart altijd in een rare hoek. Bij een breuk of zelfs een verstuiking is het volgens mij net als bij ons: je kunt een gebroken of gewond lichaamsdeel niet aanraken zonder dat je een kik geeft. Ik denk dat het meer de schrik is dan wat anders. Ik hou natuurlijk wel alles wat 'raar' is goed in de gaten.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 11

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!