Hoi iedereen!
Mijn man en ik hebben al meer dan 8 jaar een kat, het is echt een schatje!! Of het nu met mensen, katten of wat voor dier dan ook is..
Hij is al heel jong gecastreerd en is absoluut niet dominant, maar ook geen onderdaan trouwens! Hij doet gewoon zijn ding, speelt, en als er een ander dier bij komt, verwelkomt hij die meestal zonder te morren!
MAAR nu komt het, we hebben sinds 2 maanden een kleine kitten in huis. De eerste twee dagen was het rustig, Hitch zocht hem op en de kleine zocht zijn toevlucht bij Hitch (hij was een beetje bang voor mensen, maar voor Hitch totaal niet).
Tegen het einde van de eerste week begon de kleine echt zijn draai te vinden en wilde hij knuffels van ons. Hij heeft Hitch ook enorm nageaapt, tot op de dag van vandaag trouwens... kortom..
Op dit moment begint Hitch er echt genoeg van te krijgen... als de kleine in de kamer is, gaat hij weg. En als hij het ongeluk heeft dat hij weer terugkomt, springt de kleine bovenop hem om te spelen.
Ik denk dat dat het grootste probleem is... die kleine is ECHT superactief, hij valt Hitch non-stop aan. En mijn arme schat is zo lief; ook al gromt en blaast hij (iets wat ik hem in 8 jaar nog nooit heb zien doen), hij blijft allesbehalve agressief tegen hem. Hij zet hem totaal niet op zijn plek... laat zijn favoriete plekjes en snacks afpakken... kortom, hij laat over zich heen lopen!
Ik wil er wel bij zeggen dat zodra ik in de kamer ben, ik de kleine uit de krabpaal van Hitch haal (de kleine heeft er zelf ook een -_-). Ik geef Hitch ook altijd als eerste eten. 's Nachts zet ik de kleine uiteindelijk uit de slaapkamer (anders valt hij de hele nacht Hitch aan die dan wegvlucht... en het is voor mij uitgesloten om zonder hem te slapen). Ik grijp nooit in als ze aan het stoeien zijn... maar ja, ik weet niet wat ik moet doen. Ik zou graag met beide katten op bed willen slapen... zeker omdat de kleine verder echt een schatje is (behalve dan tegenover Hitch).
Ik heb ook gemerkt dat de kleine jaloers is... als ik mijn man of Hitch een knuffel geef, komt hij direct aanrennen om er ook een te krijgen..
Heb advies nodig :(
alvast bedankt!