Hoi allemaal,
Mijn poes van 11 maanden heeft 3 dagen geleden 4 kittens gekregen. Ze is bevallen in mijn bed terwijl ik erbij was. (Ze wilde het 'kraamkistje' dat ik voor haar had klaargemaakt niet gebruiken.) Alles ging heel goed, en nadat de kleintjes in slaap waren gevallen heb ik ze samen met hun moeder in het kistje gelegd met een dekentje en een kruik.
De vader van de kittens (die ik binnenkort laat castreren) was heel lief voor de kleintjes en de moeder. Maar ik laat hem nooit alleen met ze, voor de zekerheid.
Gisteren werd ik wakker van het geschreeuw van de kleintjes. En toen zag ik Mimi (de moeder) het enige mannetje bijten – meteen het zwakste van allemaal. Ik griste haar bij haar nekvel vandaan en schreeuwde naar haar, compleet geschokt door wat ik net had gezien. Daarna ging ze zitten en begon ze te miauwen terwijl ze me aankeek, en maakte een soort jammerend gemiauw terwijl ze naar de kleintjes keek. Even later probeerde ze opnieuw een andere kleine bij z'n kop en rug te bijten – voor mij voelde het alsof ze ze probeerde op te eten 😰. Dus ik vond het beter om ze te scheiden. Omdat ik nog geen speciale kittenmelk had, heb ik haar op mijn bed gelegd bij de kleintjes en haar pootjes en kop vastgehouden zodat de kleintjes konden drinken. Daarna liet ik haar los en begon ze de kleintjes te likken.
Ik was blij en dacht dat het goed zou komen, dat ze lief zou zijn voor de kleintjes. Voor de zekerheid was ik toch al opzoek gegaan naar kittenmelk.
Ik liet haar even alleen met de kleintjes. Twee minuten later kom ik terug en zie ik dat ze een van de huilende kleintjes onder de dekens van mijn bed heeft gesleurd (gelukkig mankeerde het kleintje niets).
Ik snap haar gedrag echt niet. De dierenarts die ik belde zei alleen dat ze gestrest is, verder niets.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken.
Hebben jullie ooit zoiets meegemaakt?
Hoe pak je zoiets aan?
En nog één ding: het zwakste mannetje drinkt helemaal niet, dus ik probeer hem met een flesje te voeden (een mission impossible) en hij maakt de hele tijd zuigbewegingen met zijn mondje, zelfs als hij lijkt te slapen.
Sorry voor deze lange lappen tekst (vol spelfouten), maar ik ben enorm gestrest en ongerust.