Mijn kat zit de hele tijd in de badkuip

Sidojujum
Sidojujum Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal.

Sinds een dag of twee brengt mijn kitten al zijn tijd door in de badkamer, hij komt er eigenlijk niet meer uit. Bovendien gaat hij in de badkuip zitten zodra hij de kans krijgt.

Zelfs als we gaan douchen of de kraan aanzetten, blijft hij erin zitten.

Pas als hij er klaar mee is, komt hij er weer uit zichzelf uit.

Het vreemde is dat hij tot nu toe echt een hekel aan water had en eigenlijk nooit in de badkamer kwam.

Denken jullie dat deze gedragsverandering ernstig is? Waar denken jullie dat dit door kan komen? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • Sidojujum
    Rapporteren

Hoi allemaal.

Bedankt voor jullie reacties.

Helaas was dit gedrag niet onschuldig... Onze kleine Osiris ging naar de badkamer op zoek naar warm water... Dat verklaart waarom hij de hele tijd in de badkuip zat.

(Ik ben net bij de dierenarts geweest en zijn temperatuur is 36,7 in plaats van 38...)

We weten nog niet waar het aan ligt. Hij ligt het hele weekend aan het infuus.

Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik er kapot van ben...

De kans is groot dat hij het niet gaat redden...

Vertaald Frans
    Sidojujum
    Rapporteren

Hoi allemaal.

Bedankt voor jullie reacties.

Helaas was dit gedrag niet onschuldig... Onze kleine Osiris ging steeds naar de badkamer om warm water op te zoeken... Dat verklaart waarom hij constant in het bad bleef zitten.

(Ik ben net bij de dierenarts geweest en hij heeft een temperatuur van 36,7 in plaats van 38...)

We weten nog niet waar het door komt. Hij ligt het hele weekend aan het infuus.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er kapot van ben...

De kans is groot dat hij het niet gaat redden...

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Er is geen reden om je zorgen te maken over deze nieuwe gewoonte. Misschien vindt je kat het gewoon lekker om het water uit het bad op te likken? Zorg er wel voor dat hij altijd toegang heeft tot een bakje met vers water.

In ieder geval is het zo dat zolang het niet gevaarlijk voor hem is, je het hem niet per se hoeft te verbieden. Maar als je het vervelend vindt, kun je gewoon de badkamerdeur dichtdoen om de toegang te blokkeren.

Fijne dag!

Caroline - Student diergeneeskunde aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort (EnvA), Projectmedewerker voor ProVéto Junior Conseil, de Junior-Consultancy van de EnvA http://proveto.net/

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Waarom zou het eigenlijk een probleem zijn dat hij opeens zo dol is op de badkamer? Katten zijn wispelturig en de kans is groot dat dit gewoon een fase is die vanzelf weer overgaat. Die van mij liggen ook graag onderin de badkuip, vooral als het warm is, omdat het oppervlak daar lekker koel is. Ze vinden het ook prachtig als ik de kraan een klein beetje laat druppelen; dat fascineert ze enorm. Ik zie echt geen enkele reden om je kat deze onschuldige gewoonte te ontnemen.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

doe er wat water in en hij gaat het bad niet meer in (warm water)

Vertaald Frans
    Kirikiri
    Kirikiri Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Die van mij van 5 maanden heeft dat ook ^^ het begon bij haar van de ene op de andere dag. Ze is helemaal bezeten van mijn badkamer en van het water dat uit de kraan stroomt, maar gelukkig nog net niet zo erg dat ze bij me onder de douche stapt 👎

Is er niets veranderd in je dagelijkse routine waardoor je katje van slag zou kunnen zijn? Ik denk trouwens niet dat het heel erg is hoor! In het ergste geval kun je de deur van de badkamer af en toe gewoon dichtdoen!

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!