Hoi, ik heb een groot probleem met mijn kater van 2 jaar (niet gecastreerd, ik ben van plan dit eind juli te laten doen) en mijn kitten (ook een mannetje) die ik pas van de straat heb geplukt, hij is ongeveer 1,5 maand oud.
Mijn grote kat TCHOUPI was 8 dagen op pad om te jagen en kwam gisteren weer terug. We hebben kitten NEMO nu 5 dagen.
Vanmorgen kwam de grote dus terug en viel bij mij in slaap. Toen besloot ik hem even kort kennis te laten maken met zijn 'nieuwe vriendje', zodat hij hem kon ruiken en daarna weer lekker naar buiten kon gaan zoals gewoonlijk. (Nee, ik heb geen fluwelen handschoentjes aangetrokken door een week te wachten om de geuren te laten mengen, ik heb maar één dag gewacht, de geurtjes wat uitgewisseld en dat was het. Ik heb het altijd zo gedaan en het is altijd goed gegaan tussen mijn katten! Ik had nooit gedacht dat er een uitzondering zou zijn... maar goed.)
Mijn grote kat rook aan de kitten en hij begon onrustig te worden. Hij snoof de geuren om hem heen op en ik voelde dat hij vreemd reageerde! Hij werd steeds onrustiger, vloog toen op de kitten af en beet hem! De kitten schreeuwde het uit, ik pakte hem op en mijn kat probeerde hem te grijpen. Ik heb de kitten in een reismandje gezet en mijn kat rende er bijna tegenaan en probeerde met zijn pootjes door de tralies te komen als een gek! Hij werd echt knettergek, miauwde en rende door het huis zodat ik hem de kitten terug zou geven.
Later op de dag wilde ik het nog eens proberen toen ze weer rustig waren, maar het gebeurde weer. Hij greep de kitten bij zijn pootje en wilde niet meer loslaten, terwijl ik hem in mijn armen hield en de kitten gilde!! Ik ben echt heel erg bang en weet niet meer wat ik moet doen...
Uit pure frustratie heeft mijn kat zelfs mijn twee chihuahua's gekrabd.
Hij gaat meestal direct weer weg, maar nu loert hij voor het huis en wacht hij tot er een deur opengaat.
Zou het helpen om mijn kat te laten castreren om dit agressieve gedrag te stoppen?
Hij kwam ook niet echt als zichzelf terug, het lijkt wel alsof die 8 dagen jagen hem niet goed hebben gedaan... Heeft iemand een oplossing, of heeft iemand hetzelfde meegemaakt?? Ik ben nu al heel erg gehecht aan de kitten en ik wil hem echt niet wegdoen. En ik ben dol op katten, dus het idee dat ik er geen meer bij kan nemen door Tchoupi vind ik echt vreselijk!...