Mijn kat wil mijn kitten vermoorden!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb een groot probleem met mijn kater van 2 jaar (niet gecastreerd, ik ben van plan dit eind juli te laten doen) en mijn kitten (ook een mannetje) die ik pas van de straat heb geplukt, hij is ongeveer 1,5 maand oud.

Mijn grote kat TCHOUPI was 8 dagen op pad om te jagen en kwam gisteren weer terug. We hebben kitten NEMO nu 5 dagen.

Vanmorgen kwam de grote dus terug en viel bij mij in slaap. Toen besloot ik hem even kort kennis te laten maken met zijn 'nieuwe vriendje', zodat hij hem kon ruiken en daarna weer lekker naar buiten kon gaan zoals gewoonlijk. (Nee, ik heb geen fluwelen handschoentjes aangetrokken door een week te wachten om de geuren te laten mengen, ik heb maar één dag gewacht, de geurtjes wat uitgewisseld en dat was het. Ik heb het altijd zo gedaan en het is altijd goed gegaan tussen mijn katten! Ik had nooit gedacht dat er een uitzondering zou zijn... maar goed.)

Mijn grote kat rook aan de kitten en hij begon onrustig te worden. Hij snoof de geuren om hem heen op en ik voelde dat hij vreemd reageerde! Hij werd steeds onrustiger, vloog toen op de kitten af en beet hem! De kitten schreeuwde het uit, ik pakte hem op en mijn kat probeerde hem te grijpen. Ik heb de kitten in een reismandje gezet en mijn kat rende er bijna tegenaan en probeerde met zijn pootjes door de tralies te komen als een gek! Hij werd echt knettergek, miauwde en rende door het huis zodat ik hem de kitten terug zou geven.

Later op de dag wilde ik het nog eens proberen toen ze weer rustig waren, maar het gebeurde weer. Hij greep de kitten bij zijn pootje en wilde niet meer loslaten, terwijl ik hem in mijn armen hield en de kitten gilde!! Ik ben echt heel erg bang en weet niet meer wat ik moet doen...

Uit pure frustratie heeft mijn kat zelfs mijn twee chihuahua's gekrabd.

Hij gaat meestal direct weer weg, maar nu loert hij voor het huis en wacht hij tot er een deur opengaat.

Zou het helpen om mijn kat te laten castreren om dit agressieve gedrag te stoppen?

Hij kwam ook niet echt als zichzelf terug, het lijkt wel alsof die 8 dagen jagen hem niet goed hebben gedaan... Heeft iemand een oplossing, of heeft iemand hetzelfde meegemaakt?? Ik ben nu al heel erg gehecht aan de kitten en ik wil hem echt niet wegdoen. En ik ben dol op katten, dus het idee dat ik er geen meer bij kan nemen door Tchoupi vind ik echt vreselijk!...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@Blue Cat

Ashdel zit in precies dezelfde situatie... ze heeft een topic aangemaakt, "kater en kitten"... vandaar denk ik die indruk van een zeker oordeel van de persoon die 6 maanden geleden reageerde.

Maar je hebt gelijk dat we puur en alleen reageren wat we echt vinden....😀😀😀

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@Ashdel,

Een forum is een vrije plek waar je reageert zoals je dat zelf goeddunkt. We kennen katten door en door, houden van ze en respecteren hun natuur. We hebben geen lesjes van je nodig, bedankt!

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

@Ashdel vertel dat maar eens aan al die arme zwerfkatten, zonder huisje om in te wonen en zonder eten, omdat een kater buiten een poes heeft gedekt en er kleintjes zijn gekomen waar niemand naar omkijkt... of aan de mensen die hun katten of honden in de zomer dumpen... en ja, sommige mensen zijn gewoon onverantwoordelijk en niet in staat om voor de lange termijn, 10 of 20 jaar lang, voor een dier te zorgen...

Vertaald Frans
    A
    Ashdel Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@Ashdel Dat was 6 maanden geleden... waarom na zo’n lange tijd nog ruzie zoeken? Ik zou het zelf wat voorzichtiger verwoorden, maar Lucstea heeft wel een punt... al die niet-gecastreerde of gesteriliseerde katten buiten zorgen voor een overvloed aan kittens die in het asiel belanden.

Hallo allemaal! Iemand zeggen dat die even rustig moet doen is geen ruzie zoeken, maar gewoon een constatering. Een forum is bedoeld om elkaar te helpen en niet om tegen iemand te zeggen dat die geen huisdieren zou mogen hebben. Bedankt.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

@Ashdel

Dat was 6 maanden geleden... waarom na al die tijd nog de discussie opzoeken?

Ik zal het wat voorzichtiger uitdrukken, maar Lucstea heeft wel een punt... al die niet-gecastreerde/gesteriliseerde katten buiten zorgen voor een overvloed aan kittens die uiteindelijk in het asiel belanden.

Vertaald Frans
    A
    Ashdel Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sommige mensen verdienen het niet eens om dieren te hebben. Ik zou ze wel een klap willen geven. Laat je katten steriliseren, verdomme!!!
    Ik denk dat je even moet kalmeren
    Vertaald Frans
    J
    J_ph_d Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En helaas kun je er niets aan doen, dat is nog wel het meest deprimerende.

Vertaald Frans
    L
    Lucastea Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Er zijn mensen die het niet eens verdienen om dieren te hebben. Ik zou ze echt een paar meppen willen geven. Laat je katten steriliseren, verdomme!!!

Vertaald Frans
    Yoshithecat
    Yoshithecat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

We zijn inmiddels 2 jaar verder... hoe gaat het nu met het samenwonen?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Laat hem nu meteen castreren, er worden al meer dan genoeg kittens op straat geboren die als weesje eindigen net als die van jou, het is nergens voor nodig om er nog meer bij te krijgen. Daarnaast heb je nog al die ziektes en verwondingen; ik raad je aan om je volwassen kat te laten testen op FIV/FeLV, want met alle poezen die hij gedekt zal hebben is de kans behoorlijk groot dat hij iets heeft opgelopen. Lekker bezig weer 👍

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!