Mijn kat heeft zijn vlooienmiddel opgelikt

M
Marie139283838 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik maak me zorgen om mijn kat. Ik heb net vlooienmiddel tussen zijn schouderbladen aangebracht zodat hij er niet bij kan, maar 10 minuten later zag ik hem toch likken en heeft hij het product dus binnengekregen. Ik vroeg me af wat de risico's zijn of dat dit kwaad kan? (Het is een werend middel van Francodex).

Als iemand van jullie me kan helpen, alvast bedankt 😐

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • M
    Mahdjouba Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, bij dit product staat dat je het op 30 cm afstand over het hele dier moet sprayen. Ik wilde graag weten of het kwaad kan als hij zichzelf daarna aflikt.

Vertaald Frans
    Werewolf1
    Werewolf1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een vlooien- en tekenmiddel breng je trouwens niet aan tussen de schouderbladen... Dat doe je bovenop de kop en achter de schedel... Zo voorkom je dat hij eraan likt...

Vertaald Frans
    M
    Marie139283838 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, het is van gisteren maar hij vertoont geen symptomen. Ik blijf hem wel goed in de gaten houden.

Bedankt!

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Goedenavond,

Zoals hierboven al gezegd, zou er geen risico voor je kat moeten zijn als hij zich in de buurt van het product heeft gelikt zonder het echt binnen te krijgen. Mocht hij het toch hebben binnengekregen, aarzel dan niet om de dichtstbijzijnde dierenarts of het vergiftigingscentrum te bellen zodra je ook maar de minste symptomen ziet.

Groetjes,

Alexia

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je het vlooienmiddel precies onderaan de nek aanbrengt, kan de tong van de kat er niet bij. Dat is ook precies de reden dat je die plek goed moet uitkiezen. Misschien heb je hem 'ernaast' zien likken? Als hij de komende dagen geen symptomen van vergiftiging vertoont, heeft hij het middel waarschijnlijk niet binnengekregen.

Vertaald Frans
    Kirikiri
    Kirikiri Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoe lang geleden is dit gebeurd?

Houd hem goed in de gaten en bij het minste verontrustende teken: meteen naar de dierenarts.

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!