Mijn kat heeft last van een trillend kopje
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Natuurlijk had hij ook last van trillingen, dat is gewoon normaal als je ouder wordt 🙂
Ik zou zeggen van niet, een kat kan zich prima oriënteren zonder goed zicht; de reuk en het gehoor vangen dat moeiteloos op.
Mijn oudste kat werd op den duur dement naarmate hij ouder werd. Dat ging heel geleidelijk, over meerdere jaren (desoriëntatie met angstig miauwen in het laatste jaar, steeds slechter gaan zien, plassen buiten de kattenbak, artrose...). Uiteindelijk hebben we hem in laten slapen omdat hij bijna niet meer at, enorm veel afviel, een heel slecht gebit had (nierfalen) en hevige pijn had door de artrose. Kortom, hij leed veel. Hij was 19 jaar en we hebben toen besloten om hem te laten gaan.
Ik heb je video bekeken en dat is precies wat mijn kat ook doet. Ik denk, zoals de dierenarts ook tegen mij zei, dat het een neurologisch probleem is door ouderdom.
Maar net als die van jou eet en slaapt ze goed en lijkt ze geen pijn te hebben. Wel gaat haar zicht achteruit, waardoor ze bijna blind is zodra het donker wordt.
Mijn vraag is of het in dit stadium verstandig is om euthanasie te overwegen, zodat ze niet hoeft te lijden als het verder achteruitgaat?
Ik reageer wat laat, maar mijn poes heeft precies hetzelfde, ze is 14 jaar oud. Ik heb het aan mijn dierenarts gevraagd en die gaf aan dat het inderdaad door ouderdom komt en dus neurologisch is. Je ziet het bij onze eigen omaatjes ook wel eens, dat ze min of meer een beetje gaan trillen. Het gebeurt bij haar niet de hele tijd, maar het is wel iets om goed in de gaten te houden...
Hallo,
Mijn dierenarts vertelde me dat het door de hoge leeftijd kwam (net als bij mensen: de hersenen worden minder goed doorbloed en verouderen).
Ik heb een paar acupunctuursessies gedaan die wel wat hielpen, maar het probleem niet helemaal hebben opgelost.
Ben je zelf al bij een dierenarts geweest?
Heeft hij al een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Ik hoop dat het snel weer beter gaat met je katje.
Hoi,
Mijn kitten van 3 maanden doet precies hetzelfde. Heb je al een diagnose gekregen?
Hoi,
Ben je er al achter gekomen wat je kat precies had?
Mijn kat van 15 heeft net hetzelfde gedaan -> ik had er graag wat meer over willen weten voordat ik maandag de dierenarts bel.
Bedankt
Hallo,
Deze symptomen doen inderdaad sterk denken aan een neurologisch probleem, wat verschillende oorzaken kan hebben (zoals een hersenaandoening, een probleem met een zenuw, een virus, enz.). Een afspraak bij de dierenarts voor een neurologisch onderzoek kan nuttig zijn om de oorzaak van deze trillingen te achterhalen.
Ik wens je nog een fijne dag
Mélanie - Student diergeneeskunde aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort ( EnvA ), Projectmedewerker voor ProVéto Junior Conseil, het studentenadviesbureau van de EnvA http://proveto.net/
Ben je inmiddels al bij de dierenarts geweest? Wat zei hij?
Ik dacht ook aan een neurologisch probleem, maar ze eet en drinkt goed, heeft geen problemen met haar behoefte doen, slaapt bijna de hele dag lekker en is heel aanhankelijk ;)