Mag je hexomedine of betadine op een wondje bij een kat smeren?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Nou, je hebt er goed aan gedaan om hem mee te nemen voor een consult. Laten we even afwachten wat er gebeurt als de prik is uitgewerkt.
Nou, ik kom net bij de dierenarts vandaan. Hij heeft een injectie met cortison en een ander middel gekregen, zodat hij stopt met krabben en het niet gaat ontsteken. De oorzaak is nog onduidelijk; de oren zijn schoon en hij heeft geen oorontsteking. Misschien een spinnenbeet... of zelfs een allergie voor de nieuwe brokjes die ik langzaam aan het introduceren ben? De dierenarts denkt van niet, omdat het echt heel lokaal is. De prik zou tot halverwege de week moeten werken, dus we zullen zien of hij daarna weer begint met krabben, áls hij er tenminste mee stopt ;) Zelf denk ik, omdat het aan de kant van de chip zit, dat hij bij het wakker worden iets voelde en daar is gaan krabben, precies bij de aanzet van het oor omdat hij niet bij zijn nek kon! En ja, als je eenmaal begint met krabben... dan kun je niet meer ophouden! Een soort stress eigenlijk.
Ja, Betadine is geen probleem (Hexomedine is te sterk spul).
Maar hou het wel goed in de gaten, want het moet niet gaan ontsteken door al dat gekrab. Wel vreemd dat het door de chip komt (ik heb een kat dat nog nooit zien doen), tenzij hij niet goed is geplaatst, wat natuurlijk altijd kan. Voel je hem nog steeds op dezelfde plek?
Civa,
Ja, Betadine of Vetodine is hetzelfde hoor! Mijn dierenarts gebruikt dat ook!
Ja, ik denk dat het wel een beetje jeukt, maar houd zijn wond goed in de gaten. Is de wond ontstaan door het krabben?
Laurence en haar ark van Noach
Bedankt Onipasse78 voor je reactie, ik wilde er zeker van zijn dat ik geen stomme dingen zou doen...
Betadine
dat is wat de dierenarts gebruikt
6 reacties van 6