Kunnen meerdere katten dezelfde kattenbak gebruiken?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi!
Ik heb een vraagje: twee katten kunnen een kattenbak delen, maar kan een kitten ook één kattenbak delen met een oudere kat (5 jaar)?
Alvast bedankt voor de reacties!
Hoi, het aantal kattenbakken in huis moet het aantal katten + 1 zijn. Het is niet erg als ze dezelfde bakken gebruiken, zolang je ze maar dagelijks schoonmaakt (elke dag de plasjes en drollen verwijderen) en je de inwendige en uitwendige anti-parasitaire middelen goed bijhoudt.
Floriane
Hoi!
Ik heb 8 katten en heb één kleine kattenbak en een grote teil die ik als kattenbak gebruik. De kleine maak ik 2 keer per dag schoon en de grote 5 keer per dag. Is dit voldoende of zou ik er nog wat kattenbakken bij moeten zetten?
Hoi allemaal!
We hebben twee poezen in huis, maar het is echt een strijd om de kattenbak. Onze eerste poes plast overal sinds de komst van de tweede, en dat terwijl we wel twee kattenbakken hebben staan. We hebben ook al van die feromonen-stekkers geprobeerd, maar niets helpt. We weten echt niet meer wat we moeten doen, dus alle hulp is welkom. Bedankt! 👍
Mijn drie poezen gebruiken allemaal dezelfde kattenbak. Ik schep de drollen er elke dag uit en ik verschoon de bak twee keer per week. Ze komen ook buiten, dus ze kunnen hun behoefte ook daar doen.
Mijn katten delen al 8 jaar dezelfde kattenbak en dat gaat hartstikke goed.
Hoi,
Mijn twee poezen gaan zonder problemen op dezelfde kattenbak (het is wel een grote bak), maar ik denk dat je vanaf 3 katten wel 2 bakken nodig hebt😁
Hoi,
Mijn twee katten doen hun behoefte gewoon in dezelfde kattenbak. Dat is hier geen enkel probleem. We maken hem alleen wel vaak schoon, want ik weet niet of je het wist, maar een kat gaat best vaak naar de wc 😉 en het is natuurlijk ook voor de hygiëne. Ik zou trouwens ook echt niet weten waar we een tweede bak neer zouden moeten zetten, dus als je het goed bijhoudt, kunnen je katten prima op dezelfde bak.
2 katten = 1 kattenbak 😁
Ik denk dus dat als je 4 katten hebt, je minimaal (en dan bedoel ik ook echt minimaal) 2 kattenbakken nodig hebt....
Bedankt voor jullie reacties
Hoi Sauvage20!
Voor mijn twee katten heb ik twee kattenbakken. Ook al gebruiken ze ze allebei evenveel, ik vind het toch fijner om voor elke kat een eigen bak te hebben. Die van mij gebruiken er bijvoorbeeld eentje om te plassen en de andere voor de grote boodschap.
Naast het hygiënische aspect kan één kattenbak voor twee katten ook voor problemen zorgen wat betreft hun territorium.
Groetjes!