Kitten nergens te vinden in mijn appartement

A
Amandinef Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hallo,

Ik kom hier terecht omdat ik echt in paniek ben.

Gisterochtend heb ik een heel schuwe kitten van vier maanden geadopteerd.

Ik woon in een appartement van 37m2 met één kamer, dus ze was vanaf het begin in de woonkamer/slaapkamer. Ze bleef de hele dag weggedoken in haar transportmand zitten en hield elk beweginkje van me in de gaten.

Om 23 uur besloot ik te gaan slapen — het kleine ding had zich nog niet verroerd. Een uur later werd ik wakker met dat nare gevoel dat ik iets met mijn voet had aangeraakt. Toen ik het licht aandeed, bleek ze haar mand te hebben verlaten en op mijn bed te hebben gepoept. Ik heb alles schoongemaakt en wilde even kijken of ik haar kon vinden... maar ze was nergens te bekennen. Vanmorgen dacht ik haar rond 6 uur te horen miauwen, maar daarna niets meer. Ik heb het appartement meerdere keren doorzocht — achter, onder en boven elk meubel gekeken, ook in de kleine ruimtes van 10 cm achter de kasten en keukenmeubels. Ze is onvindbaar.

Ik heb het gevoel dat ze vannacht nauwelijks aan haar brokjes heeft gezeten, en ik maak me echt zorgen. Ik snap gewoon niet waar ze kan zitten. Ik ben niet naar buiten gegaan, en de paar seconden dat ik de luiken opendeed weet ik zeker dat ze niet ontsnapt is. Rationeel gezien moet ze nog in het appartement zijn, maar ik kan haar gewoon niet vinden. Ik weet niet meer wat ik moet doen — dit is mijn eerste kat en ik ben bang dat ze zichzelf laat verhongeren. Komt ze uiteindelijk wel uit haar schuilplek tevoorschijn?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

34 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • A
    Amandinef Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties.

Het is een klein appartementje, dus er zijn niet zoveel meubels om in te zoeken. Ik heb het keukenkastje onder de gootsteen helemaal leeggemaakt en daar zat ze ook niet!

Ik heb geen tonijn in huis, maar ik heb een hoopje brokjes neergelegd om te zien of ze ervan gaat eten. Gisteren was dat ook het geval en vanochtend leek het alsof het hoopje kleiner was geworden. Morgen ga ik tonijn kopen. Ik heb ook Feliway besteld in de hoop dat ze daardoor wat meer zelfvertrouwen krijgt, maar ook dat heb ik pas morgen in huis.

De bank heb ik ook goed nagekeken omdat ik daarop slaap; ik was bang dat ik haar in het mechanisme zou pletten!

Ik ga toch nog even kijken of er ergens een voering is die ik over het hoofd heb gezien en ik loop de keukenkastjes nog eens na.

Ik heb zelfs de wasmand en mijn kledingkasten leeggemaakt. Ik vind het echt vreselijk om te weten dat ik haar blijkbaar zo bang maak dat ze helemaal verdwijnt...

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het kitten is in het appartement, dat is het belangrijkste. De kans is klein dat ze echt ergens klem zit zonder te kunnen bewegen in een appartement. Een angstig kitten dat zich wil verstoppen, vindt altijd wel een plekje. Bijvoorbeeld in de veren onder de bank, achter de koelkast, of achter een zwaar meubel (zoals een boekenkast) waarvan je zou zweren dat er geen ruimte is om achter te kruipen, enzovoort...

Ze heeft sowieso honger, dus je kunt haar het beste lokken met eten dat sterk ruikt. Bliktonijn doet vaak wonderen. Je kunt het bakje tonijn in de woonkamer zetten terwijl je heel hard roept: 'MMM, LEKKER ETEN!', zodat ze het hoort en daarna kan ruiken. Verdeel de tonijn gelijkmatig over het bakje, zodat je makkelijker kunt zien of ze ervan gegeten heeft. Verstop je daarna een goed half uur op de wc, zonder een kik te geven.

Houd ons op de hoogte en neem vooral een boek mee naar de wc, want het kan wel even duren...

Voor zover ik weet, laat geen enkel gezond kitten zichzelf verhongeren.

Vertaald Frans
    D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Heb je al IN de bank gekeken?

Een paar missende nietjes of een klein scheurtje in de stof aan de onderkant is voor een kitten al genoeg om naar binnen te glippen.

Andere tips: achter een stapel kleren of achter de boeken op een boekenplank, in een ladenkast (er zit vaak wat ruimte tussen de achterkant van de kast en de lades, dus als ze eronder kunnen, kunnen ze er ook ín komen).

Als ze niet klem zit in haar schuilplaats, komt ze er vroeg of laat wel uit om te eten.

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

je moet echt overal zoeken, in alle lades en zelfs helemaal achterin. doorzoek alle kasten volledig, ook de koelkast. die van mij zat erachter verstopt bij de compressor, of kijk onder de gootsteen. echt overal zoeken, je gaat hem uiteindelijk wel weer vinden

Vertaald Frans
  • 34 reacties van 34

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!