Hallo,
Ik kom hier terecht omdat ik echt in paniek ben.
Gisterochtend heb ik een heel schuwe kitten van vier maanden geadopteerd.
Ik woon in een appartement van 37m2 met één kamer, dus ze was vanaf het begin in de woonkamer/slaapkamer. Ze bleef de hele dag weggedoken in haar transportmand zitten en hield elk beweginkje van me in de gaten.
Om 23 uur besloot ik te gaan slapen — het kleine ding had zich nog niet verroerd. Een uur later werd ik wakker met dat nare gevoel dat ik iets met mijn voet had aangeraakt. Toen ik het licht aandeed, bleek ze haar mand te hebben verlaten en op mijn bed te hebben gepoept. Ik heb alles schoongemaakt en wilde even kijken of ik haar kon vinden... maar ze was nergens te bekennen. Vanmorgen dacht ik haar rond 6 uur te horen miauwen, maar daarna niets meer. Ik heb het appartement meerdere keren doorzocht — achter, onder en boven elk meubel gekeken, ook in de kleine ruimtes van 10 cm achter de kasten en keukenmeubels. Ze is onvindbaar.
Ik heb het gevoel dat ze vannacht nauwelijks aan haar brokjes heeft gezeten, en ik maak me echt zorgen. Ik snap gewoon niet waar ze kan zitten. Ik ben niet naar buiten gegaan, en de paar seconden dat ik de luiken opendeed weet ik zeker dat ze niet ontsnapt is. Rationeel gezien moet ze nog in het appartement zijn, maar ik kan haar gewoon niet vinden. Ik weet niet meer wat ik moet doen — dit is mijn eerste kat en ik ben bang dat ze zichzelf laat verhongeren. Komt ze uiteindelijk wel uit haar schuilplek tevoorschijn?