Hoi allemaal.
Ik schrijf dit berichtje omdat ik het even niet meer weet met mijn kitten die ik 4 dagen geleden heb geadopteerd.
Het kitten is superlief, ik heb hem met 2 maanden in huis genomen. Ik had liever langer gewacht, maar dat is lastig bij een particulier.
Dit beestje is echt geweldig. Hij is superknuffelig, slaapt op me, eet en drinkt goed, is zindelijk, gebruikt zijn nageltjes niet tijdens het spelen... MAAR... ik kan werkelijk niets meer doen.
Als ik op de bank ga zitten, komt hij aanrennen en kruipt op me. Ga ik naar boven, dan gaat hij mee. Ben ik aan het koken, dan klimt hij via mijn been omhoog (au!)... en dat de hele dag door.
Ik speel meer dan een uur per dag met hem, in sessies van 15 minuten. Hij heeft 2 krabpalen, een krabplank, 6 balletjes, een laser, een vlinder/balspelletje, een kattencircuit... en noem maar op.
Maar hij speelt niet alleen. Zodra ik wegloop, rent hij achter me aan en gaat bij mijn voeten liggen spinnen. Als ik tv kijk, komt hij op me liggen spinnen. Zelfs als ik naar boven vlucht, staat hij er 2 minuten later weer en springt hij tegen me aan te 'poken' terwijl hij spint.
Dit gaat nu al 4 dagen zo en daarnet zat ik bijna te janken en heb ik tegen hem geschreeuwd. Ik weet niet meer wat ik moet doen om dit te stoppen. Ik durf de deur niet uit omdat ik hem niet alleen wil laten. Ik weet het echt niet meer.
Ik heb de dierenarts gebeld en die adviseerde me om hem af en toe alleen te laten. Dus sluit ik mezelf 15 minuten op in een kamer, daarna 30 minuten, dan een uur... maar niets helpt.
Ik heb het gevoel dat hij me als zijn moeder ziet. Hij eet en rent direct terug naar mij. Hij drinkt en rent terug naar mij. Hij gaat op de kattenbak en rent ook dan meteen weer terug.
Ik weet dat het schattig is en ik ben dol op de knuffels van mijn kat, maar dit is echt veel te veel.
En het doet me ook pijn. Het gemis van zijn moeder, broertjes en zusjes speelt vast een rol. Daar ben ik van overtuigd. Ik probeer er zoveel mogelijk voor hem te zijn, maar 24/7 is gewoon niet mogelijk.
Hoe kan ik hem dit duidelijk maken zonder te schreeuwen of hem verdrietig te maken?
Bedankt voor jullie advies!