Katten en baby's: de fabel over verstikking

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Even een kleine 'rant' vanmorgen: gisteravond kwamen er vrienden langs om mijn baby van 4 maanden te zien. Ik had mijn zoontje in mijn armen en toen sprong mijn kitten (van 5 maanden) op de bank en begon hij spinnend tegen zijn handje aan te wrijven. En toen: grote paniek! Mijn vrienden begonnen meteen te oordelen: 'Laat je de katten echt bij de kleine? Waarom zet je ze niet buiten? Ze gaan hem nog verstikken in zijn slaap!'

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook al superveel van dit soort opmerkingen gehad. 'Dit soort fabels zijn juist gevaarlijk!', heb ik ze geantwoord. Ik ga mijn katten echt niet wegdoen omdat artsen vroeger hun eigen medische missers afschoven op onze arme kleine viervoeters!

Ik ben benieuwd of jullie ook dit soort opmerkingen hebben gekregen, en zo ja, wat hebben jullie tegen al die idioten gezegd?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

42 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

AZENA ja, dat is wat ze zeggen. Je moet mensen maar laten praten, maar wel even opletten dat de kat de slaapkamer niet in gaat -

Wat moet je tegen die idioten zeggen? Ik heb een vrouw gekend die haar kat op straat heeft gezet door al die praatjes -

Ik vind het prachtig dat het kittentje bij de baby ligt te spinnen - Ze groeien samen op -

Een dokter vertelde me ooit dat een meisje dat met een kat opgroeit, later immuun is voor toxoplasmose -

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou @azena, jij hebt vrienden met wel heel radicale manieren!

Ik weet nog dat ik tegelijkertijd met een vriendin van me zwanger was. Ze vertelde dat sommige mensen haar kop gek maakten omdat ze twee katten had. Ze zeiden dan: "Je zou ze weg moeten doen met de baby op komst, dat gaat niet goed en dit en dat..." Een beetje hetzelfde soort opmerkingen als die je vrienden nu tegen jou maken.

Je kat heeft niets verkeerds gedaan, integendeel zelfs! Hij ziet er tevreden uit omdat hij tegen de hand van je baby aan kruipt en hij spint ook. Hij gaat de baby echt niet verstikken door dat te doen, wat een onzin o_O. Ik heb het altijd belachelijk gevonden om je katten weg te doen alleen maar omdat je zwanger bent.

Maar natuurlijk moet je de kat niet alleen laten met de baby in de slaapkamer. Ik heb onlangs een kat geadopteerd (in augustus). In het begin was hij best wel fel, dus hij gaf mijn zoon soms een tik met zijn poot of een klein krasje, maar niets ernstigs. Ik blijf natuurlijk wel altijd alert, want je weet het maar nooit. Behalve als ik er niet ben, heeft mijn kat geen toegang tot de kamer van mijn zoon. Hij komt er alleen als ik er ook ben, bijvoorbeeld als ik mijn zoon uit bed haal of hem op bed leg, maar dat is het dan ook. Daarna haal ik hem weer uit de kamer. Hij probeert mijn zoontje van 18 maanden nog wel eens een tikje te geven, dus ik houd het goed in de gaten want het kan snel gaan. Meestal volgt de kat me als ik de kamer uitga, terwijl mijn zoon in de box zit.

Katten en baby's gaan prima samen, maar je moet natuurlijk wel goed opletten, zoals met alle dieren ;). Maar je vrienden kletsen echt uit hun nek o_O.

Wat ik tegen dat soort mensen zou zeggen, is dat een kat geen bloeddorstig dier is dat de dood van een baby wil. Wij als ouders moeten gewoon goed opletten. De kat hoeft niet de dupe te worden van de komst van een baby; hij heeft er tenslotte niet om gevraagd om in een gezin te worden opgenomen. Mensen moeten gewoon nadenken voordat ze een dier in huis nemen, want het dier hoort daar niet voor te boeten. Kortgeleden zag ik nog een advertentie van een vrouw die zwanger was en haar kitten van pas 6 maanden wegdeed! Natuurlijk was haar reden: "Ik ben zwanger en niet immuun voor toxoplasmose."

Vertaald Frans
  • 42 reacties van 42

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!