Katten en baby's: de fabel over verstikking

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Even een kleine 'rant' vanmorgen: gisteravond kwamen er vrienden langs om mijn baby van 4 maanden te zien. Ik had mijn zoontje in mijn armen en toen sprong mijn kitten (van 5 maanden) op de bank en begon hij spinnend tegen zijn handje aan te wrijven. En toen: grote paniek! Mijn vrienden begonnen meteen te oordelen: 'Laat je de katten echt bij de kleine? Waarom zet je ze niet buiten? Ze gaan hem nog verstikken in zijn slaap!'

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook al superveel van dit soort opmerkingen gehad. 'Dit soort fabels zijn juist gevaarlijk!', heb ik ze geantwoord. Ik ga mijn katten echt niet wegdoen omdat artsen vroeger hun eigen medische missers afschoven op onze arme kleine viervoeters!

Ik ben benieuwd of jullie ook dit soort opmerkingen hebben gekregen, en zo ja, wat hebben jullie tegen al die idioten gezegd?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

42 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Dat is helemaal waar!!! Als je een kat (of een ander dier trouwens) adopteert, moet je er wel rekening mee houden dat dit soort dingen vroeg of laat gaan gebeuren

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oh, en ik was nog vergeten: sinds ik Berlioz heb leeft mijn zoon nog steeds en heeft hij geen nare ziektes opgelopen die ongezond voor hem zijn xD lool

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb ook zo'n haast melly !!! Ik ben nu ook al bijna 2 jaar gestopt met anticonceptie, echt helemaal niets... Geen baby! Op een gegeven moment denk je er niet meer zo aan, maar ik heb overal om me heen vriendinnen die momenteel bevallen, dus dan ga je er toch weer over nadenken en dat doet ergens best wel pijn :s'

Het komt wel melly ;) maak je geen zorgen.

Ohhh ja, je gaat er echt rare dingen door doen en zeggen! En dan heb ik het nog niet eens over al die dromen en vooral de constante nachtmerries!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hahaha, met mij viel het wel mee hoor tijdens mijn zwangerschap, ik was niet echt lastig en de hormonen deden niks met me. Bovendien was ik totaal niet misselijk, wat een geluk ;) lol. Maar na tweeënhalve maand zwangerschap had ik een klein probleempje en ben ik de rest van de tijd heel angstig geweest. Ik denk dus wel dat mijn zoon de eerste en de laatste zal zijn, want voor mij was het echt een lijdensweg. Bij elke echo wilde ik het liefst de wachtkamer uitvluchten uit angst dat ze zouden zeggen dat het niet goed ging met de baby. Echt een superoptimistische meid dus :s

Ja, opgroeien met dieren vind ik juist goed en azena je hebt gelijk: als het ongezond is om dieren in huis te hebben, dan is het ook ongezond om ze mee naar buiten te nemen en ze in een park te laten spelen. Want ja, ze worden vies en ze stoppen van alles in hun mond wat waarschijnlijk veel smeriger is dan contact hebben met dieren. Mensen met hun zogenaamde wijsheid maken me echt aan het lachen (^^,). Het doet me trouwens denken aan de ex van mijn vriend die een maatschappelijk werkster op ons afstuurde terwijl ze de perfecte moeder uithing door te zeggen: "het is niet gezond dat N...... tussen al die dieren woont". Je zou bijna denken dat we een dierentuin in huis hadden... kortom, mensen laten me echt lachen. Zoals een vriendin van me kort nadat ik Berlioz kreeg; ze wist dat ik hem uit het asiel had en zei dat ik toch moest oppassen als hij mijn zoon een klein krabbetje gaf, dat hij dan geen ziekte zou oplopen omdat ze wist dat hij niesziekte had. Ik zei tegen haar: maak je niet druk, mijn zoon krijgt echt niks hoor, van een schrammetje gaat hij echt niet dood.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal!!

Pff, wat zal ik zeggen... Mensen die je vertellen wat je moet doen zijn echt onuitstaanbaar (ik haat het echt als mensen me de wet voorschrijven)... Je huisdier wegdoen alleen maar omdat je zwanger bent, is echt ongekend stom...

Persoonlijk, vriend of niet, de eerste de beste die tegen me zegt dat ik m'n kat weg moet doen op de dag dat ik zwanger ben, die zou ik echt heel hard de boom in jagen...

Ik weet nog dat we een jonge kat hadden toen mijn broertje werd geboren... Ze zijn samen opgegroeid en de kat sliep zelfs bij mijn broertje in bed. De eerste keer schrokken we ons rot, maar Félix ging altijd bij het voeteneind liggen. Die twee waren echt twee handen op één buik; Félix heeft ons nooit gekrabd, ook mijn broertje niet, ondanks hoe lomp hij als klein kind kon zijn...

Zo zie je maar weer... Natuurlijk letten we altijd wel op toen mijn broertje nog klein was en bij de kat in de buurt was, maar er is echt nooit een probleem geweest. Wat een schatje was die Félix...

Vertaald Frans
    Nimiss
    Nimiss Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Lol Melly :D inderdaad, die zwangerschapshormonen laten je echt rare dingen doen en zeggen :D (Ik weet nog dat ik in het begin helemaal uit mijn stekker ging tegen mijn vriend omdat de vrouw van de snackbar een gehaktbal in tomatensaus had gegeven in plaats van eentje met stoverijsaus hahaha. Nu kan ik erom lachen, maar op dat moment schrok ik bijna van mezelf. Nu ben ik gelukkig een stuk rustiger dan aan het begin.)

Maar er zijn onderwerpen waar ik me nog steeds kapot aan erger, ondanks dat de tijd verstrijkt :)

Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om nare reacties achter te laten bij advertenties voor katten die worden weggegeven omdat de eigenaren zwanger zijn! De kans is veel groter dat je toxoplasmose krijgt door rauw vlees of slecht gewassen groenten dan door je kat!

Als je zielsveel van je dieren houdt, begrijp je toch gewoon dat je simpelweg handschoenen aan moet trekken of je partner moet vragen om de kattenbak te verschonen!

Vertaald Frans
    Melly
    Melly Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Haha Anaisyl XD Nou, die misselijkheid ken ik wel, dat gaat wel haha (ik heb last van migraine) maar mmm, van de rest krijg ik wel zin! Ik kan echt niet wachten hoor! XD

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hahaha melly !!!!!!!!!!!!!!!! Nou, je zult het wel merken, je gaat van dolgelukkig naar woedend, en van superverdrietig naar een flinke huilbui, en dat allemaal binnen 5 minuten lol !!! Ik overdrijf een beetje, maar ook weer niet zó erg ;)

En dan die vreselijke misselijkheid en dat overgeven nog !! Bwaaaaaakkkkkk !

Ja, dat geloof ik meteen azena, ik ben zelf meestal best wel relaxed, dus mensen zeggen vaak gewoon waar het op staat zonder er doekjes om te winden, maar als de bom barst, dan barst-ie ook echt!!!! lol

Vertaald Frans
    Melly
    Melly Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je hebt gelijk Azena... Als iemand tegen mij durft te zeggen dat ik mijn kat moet wegdoen, dan kunnen ze hun borst wel natmaken!

Laatst kwam er nog een bevriend stel van mijn vriend langs (ik kende ze niet), ze deden echt vreselijk tegen Réglisse. Nou, dat was dus de eerste en meteen de laatste keer dat ze hier over de vloer kwamen.

Daar is het forum ook voor toch, stoom afblazen kennen we hier wel haha

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

tijdens mijn zwangerschap kreeg ik niet echt veel opmerkingen (mensen waren veel te bang om een bord naar hun kop te krijgen), maar nu vliegen ze me om de oren... dus even lekker van me af ranten doet me goed :)

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 42

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!