Katten en baby's: de fabel over verstikking

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Even een kleine 'rant' vanmorgen: gisteravond kwamen er vrienden langs om mijn baby van 4 maanden te zien. Ik had mijn zoontje in mijn armen en toen sprong mijn kitten (van 5 maanden) op de bank en begon hij spinnend tegen zijn handje aan te wrijven. En toen: grote paniek! Mijn vrienden begonnen meteen te oordelen: 'Laat je de katten echt bij de kleine? Waarom zet je ze niet buiten? Ze gaan hem nog verstikken in zijn slaap!'

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook al superveel van dit soort opmerkingen gehad. 'Dit soort fabels zijn juist gevaarlijk!', heb ik ze geantwoord. Ik ga mijn katten echt niet wegdoen omdat artsen vroeger hun eigen medische missers afschoven op onze arme kleine viervoeters!

Ik ben benieuwd of jullie ook dit soort opmerkingen hebben gekregen, en zo ja, wat hebben jullie tegen al die idioten gezegd?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

42 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

:) Dat is echt gaaf hoor ;) Ik zou zelf ook wel zoveel dieren willen hebben als ik maar zou willen, maar mijn appartement laat dat niet echt toe lol

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

hihi jawel hoor, want ik heb m'n baby en zoveel dieren als ik maar wil... een echte mama! ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ohhh azena, je bent inderdaad goed verwend lol.

Trouwens, vanmiddag ga ik even langs bij mijn beste vriendin die dinsdag is bevallen van een dochtertje :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Eh meiden, niet klagen hoor... lol. 9 maanden lang misselijk en ook de hele tijd overgeven, twee dagen lang weeën, de bevalling, een knip... 30 hechtingen!! En ga zo maar door!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Lol, dat valt wel mee, je hebt een relaxte zwangerschap gehad :)

Toen ik ging bevallen, gingen we net bij mijn oma eten. De weeën waren om 10 uur 's ochtends al begonnen, maar ik heb braaf gewacht tot het dessert om tegen mijn oma te zeggen: "Oma, het is zover!" En mijn oma antwoordde heel rustig: "Hebben we nog wel tijd voor een bakkie koffie?" Lol, ik was pas om 15:00 uur op de kraamafdeling ;) Ik geloof dat die dagen je altijd bijblijven en nooit meer uit je geheugen verdwijnen! Gelukkig maar ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee hoor, niks. Ik was zelfs bijna thuis bevallen als de dokter me niet had gebeld om te zeggen dat ik me misschien toch eens zorgen moest maken en naar het ziekenhuis moest gaan om te checken of alles goed ging. En ja hoor lol, de bevalling was al begonnen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Lol mama! Heb je geen last gehad van misselijkheid of overgeven? Je hebt echt geluk! Ik was de sjaak tot 5 maanden zwangerschap!!! En daarna was het maagzuur lol!

En wat betreft toxo, dat is wat de artsen aanraadden aan vriendinnen van mij die katten hebben en niet immuun waren voor toxoplasmose. Verder weet ik het ook niet hoor, ik was zelf wel immuun.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dan moet ik wel een geluksvogel zijn, want tegen mij is niets gezegd en ik heb geen handschoenen gebruikt bij de verzorging van mijn kat, en ik heb de misselijkheid ook nog eens overgeslagen.....:) misschien ben ik wel een alien lol

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ahhh lol melly laat maar zitten, ik ben er echt even helemaal niet bij hoor haha! Ik wist je leeftijd niet ;) ja, je hebt nog tijd zat! Geniet van het leven, want daarna geniet je ook nog wel, maar op een andere manier en dan leef je niet meer alleen voor jezelf ;)

Ja, dat hoop ik ook, maar ik geloof er niet echt meer in, we zien het wel ;)

Vertaald Frans
    Melly
    Melly Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Haha Anaisyl, dat was ironisch bedoeld :) Ik heb niet echt haast, het komt ooit wel een keer, dat is duidelijk, maar niet in de komende drie jaar. En op dit moment voel ik me met m'n bijna 20 jaar nog niet volwassen genoeg om voor zo'n kleintje te zorgen. Ik hoop in ieder geval oprecht dat je weer zwanger mag worden ;)

NImiss LOL XD Je bent echt geweldig XD

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 42

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!