Je kat thuis laten tijdens de hittegolf

L
Laureelaure Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik ga dit weekend een weekendje weg met mijn partner (voor 2 nachten, 3 dagen) en we willen de kat niet meenemen omdat het te warm is en we haar de reis niet willen aandoen.

Alleen omdat we er het hele weekend niet zijn en het HYPERWARM is, kunnen we 's nachts niet luchten om de koelte binnen te laten.

Ik ben dus bang dat ze een beetje wegsmelt in het appartement, omdat er niemand is die even kan gaan kijken of het wel goed met haar gaat...

Ik ben natuurlijk van plan om de rolluiken zoveel mogelijk dicht te houden, maar ik laat wel wat ruimte over zodat ze naar buiten kan kijken. Ook zet ik overal bakjes water neer, maar ik vroeg me af of jullie nog tips hebben om haar koel te houden dit weekend en oververhitting te voorkomen?

Alvast bedankt voor je reactie!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, een tip van mijn dierenarts: laat de was binnen drogen (als je een weekendje weggaat, moet je de was niet op de hoogste stand centrifugeren). Heb je geen mogelijkheid om een camera neer te zetten, zodat je kunt checken of alles goed gaat?

Niet gek gedacht, Dundee slaapt altijd onder mijn wasrek als er was hangt te drogen!

Zet meerdere waterbakjes neer, beter te veel dan te weinig. Als ik langer dan één nacht wegga, vul ik twee grote bakken en een slakom met water. Zelfs als er nog wat over is als ik thuiskom, weet ik tenminste dat hij genoeg heeft gehad.

Houd je kamers lekker donker; als hij het warm krijgt, kan hij een koel plekje zoeken onder een meubel of ergens anders. Katten kunnen temperaturen vaak beter reguleren, ze lijken er zelfs geen last van te hebben.

Wordt het niet te warm bij jou binnen? Het enige probleem is dat je 's nachts niks open kunt zetten. Misschien kan er iemand 's avonds even langsgaan om te luchten en de kat even gedag te zeggen...

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Hoi

Ik denk dat het wel goed moet gaan als we alles dichtdoen, maar omdat we hier nog niet zo lang wonen, hebben we nog geen buren die we echt vertrouwen…

Ik zou een vochtige doek voor haar neerleggen met een koelelement eronder, dat vindt ze fijn, ook al wordt dat in 2 dagen natuurlijk wel weer snel warm..

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Je moet je huis inderdaad zo goed mogelijk aanpassen om de hitte buiten te houden. Heb je bijvoorbeeld kamers die sneller warm worden dan andere (zoals een serre), probeer die dan dicht te houden. Er bestaan ook koelmatten voor katten (een vochtige doek is trouwens ook een heel goed idee). Vergeet ook niet om meerdere bakjes water neer te zetten voor je weggaat. Twijfel je of de hitte wel te verdragen is, dan zou het ideaal zijn als er toch iemand even bij je kat gaat kijken (misschien een buur?).

Fijne avond,

Marthe

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik denk het niet, katten drinken niet zo veel en het warmt snel op.

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Over die ijsblokjes: is het niet gevaarlijk om hem te koud water te geven? Krijgt hij daar geen last van zijn buik van?

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Nee, ik heb geen mogelijkheid om een camera op te hangen omdat ik in een huurwoning zit. En zelfs al zou ik zien dat het niet goed gaat, dan kan ik niet zomaar terugkomen omdat er veel te veel verkeer is..

Maar bedankt voor de tip over de was! Het klopt dat ze het heerlijk vindt om daaronder te kruipen!

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Lekker fris water (doe er wat ijsblokjes in voordat je weggaat). Als het warm is, zal de kat vooral lekker liggen uitrusten :)

Vertaald Frans
    E
    Esperance Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Tip van mijn dierenarts: hang wat was op om te laten drogen (als je een weekendje weggaat, laat de wasmachine dan niet op de hoogste stand centrifugeren).

Heb je geen mogelijkheid om een camera neer te zetten, zodat je kunt checken of alles goed gaat?

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!