Ik heb mijn eigen kat overreden

Enicia
Enicia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Een jaar geleden heb ik mijn eigen kat overreden en ik voel me daar vandaag de dag nog steeds schuldig over. Ik ben op zoek naar verhalen van mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten.

Pablo kwam uit een asiel waar ik als vrijwilliger werk. Ik heb hem 15 jaar gehad en hij was 17 op de dag dat hij overleed. Het was zo'n lieve kat, een echte goedzak en heel aanhankelijk. Hij liep altijd met onze kinderen mee naar school en dan moesten wij hard gaan rennen om hem af te schudden, zodat hij niet overreden zou worden... De buren keken ons dan vol ongeloof aan en zeiden: "Zijn jullie weer te laat voor school?" Ik heb nooit durven zeggen dat ik eigenlijk de kat probeerde af te schudden...

Pablo had de nare gewoonte om tussen de auto's door te glippen en ik ben de tel kwijtgeraakt hoe vaak hij wel niet bijna voor onze ogen werd overreden. Maar ik had nooit gedacht dat ík degene zou zijn die hem zou overrijden... Toen ik de auto uit de garage reed, glipte hij naar buiten terwijl ik dacht dat hij lekker lag te slapen. Hij kwam onder mijn wielen terecht... Toen ik uitstapte zag ik de verslagen blikken van de buren die het hadden zien gebeuren. Ze keken onder mijn auto en schudden hun hoofd, toen begreep ik het. Ik had niets gezien, niets gevoeld... Mijn kat lag daar op de grond te sterven in een plas bloed, hij was nog niet dood. De kinderen gilden: "Nee, niet Pablo!"... En ik huilde op dat moment niet eens, ik was in shock en bleef maar herhalen dat het een nachtmerrie was... dat het niet kon... maar het was echt waar. Nog steeds vraag ik me af waarom mij zo'n beproeving is opgelegd, terwijl ik zo zielsveel van dieren hou...

Als je een dier verliest, voel je je vaak schuldig over de keuze voor euthanasie, maar daarna denk je weer aan de mooie momenten... Als ik nu aan Pablo denk, zie ik alleen nog maar het ongeluk en de beelden van mijn bebloede kat voor me... Heftige beelden die soms in een cirkeltje in mijn hoofd blijven rondgaan.

Voor de mensen die ook zoiets hebben meegemaakt: hoe hebben jullie dit een plekje gegeven zodat je er minder aan denkt?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

65 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zo'n blik, half filosofisch en half ondeugend; je weet best dat hij het je niet kwalijk kan nemen, dit nare incidentje.

Vertaald Frans
    Enicia
    Rapporteren

Het is alweer twee jaar geleden dat ik dit bericht schreef, helemaal kapot door het drama dat zich voor mijn ogen afspeelde. Vandaag is het precies vier jaar geleden, op 25 januari 2015. Het sneeuwde toen ook. Ook al weet ik donders goed dat het een ongeluk was, ik blijf me vanbinnen toch nog steeds een beetje schuldig voelen. Vergeef me, Pablo….

Vertaald Frans
    Enicia
    Rapporteren

Hoi Jjid, wat ontzettend naar voor je. Zoals je hebt gezien, is dit een ongeluk dat ons allemaal kan overkomen. Het zal tijd kosten, maar je zoon vergeeft het je ongetwijfeld...

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, vanmiddag toen ik thuiskwam van mijn werk heb ik de kat van mijn zoon overreden. Hij heette Pistache. Op het moment dat ik dit bericht schrijf, weet Baptiste het nog niet. Ik vind het heel moeilijk om dit hier te vertellen. Ik ben erg verdrietig omdat we de laatste tijd al door een zware periode gaan door het verlies van een dierbare: MIJN BROER, DE PEETVADER VAN MIJN ZOON BAPTISTE. Pistache de kat was een cadeau van mijn broer aan mijn zoon. Daarom ben ik zo van slag, want voor mijn gevoel verlies ik hiermee een deel van ons leven. Trouwens, ik geloof dat het leven een schilderij is dat nog niet echt door de mensheid wordt herkend.

BEDANKT ALLEMAAL

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Ik begrijp jullie allemaal heel goed. Bij mij was het mijn buurman die mijn kat heeft doodgereden en ik was zo ontzettend kwaad dat ik hem ben gaan slaan tot ik helemaal uitgeput was. Daarna ben ik naar huis gegaan en in slaap gevallen, maar elke keer als ik wakker word zie ik die beelden weer voor me, het is echt verschrikkelijk. Mijn moeder doet er alles aan om te zorgen dat ik het vergeet, ze heeft me zelfs een nieuwe kat gegeven, maar het lukt me niet om van hem te houden omdat de herinnering aan Caramel, mijn vorige kat, me blijft achtervolgen.
    Vertaald Frans
    Enicia
    Rapporteren

Hoi, wat ontzettend naar en verdrietig voor je kitten. Het is echt triest dat dit topic op deze manier aangevuld blijft worden... Je bent echt niet de enige die zoiets is overkomen. Het brengt je katje niet terug, maar na verloop van tijd zul je beseffen dat het gewoon een stom ongeluk was... Houd dat woord in je achterhoofd, het heeft mij veel geholpen: het was een ongeluk... Jij kon er niets aan doen, je kat was gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment... Het is vreselijk verdrietig, maar het is helaas niet anders. Ook al zul je je kitten en dit nare ongeluk nooit vergeten, het leven gaat door. Er wacht vast ergens een andere kat op je om mooie avonturen mee te beleven, zodra je er weer klaar voor bent om er eentje te verwelkomen...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik wil hier ook even mijn verhaal kwijt, want mijn kleine kitten van 3 maanden is gistermiddag door mijn eigen schuld overleden. Het komt neer op twee woorden, zonder te veel in details te treden: motor en auto.

Ik was net even weg om een boodschap te doen en normaal gesproken lette ik er altijd op dat ze in de bijkeuken zat als ik wegging. Eén keer was genoeg... toen ik een klein zwart kittentje dood op de weg zag liggen, kreeg ik een slecht voorgevoel. Ik ben omgedraaid en herkende de twee witte vlekjes op haar buik. Ik was er kapot van. Ik heb haar lichaampje opgepakt, aan de rand van een veld gelegd en haar afgedekt met wat lang gras dat daar lag. Hoe had ze in hemelsnaam 2 km kunnen afleggen? Mijn partner deed me beseffen dat dat gezien haar leeftijd onmogelijk was en dat ze in de motor van de auto was gekropen... Ik lette altijd zo goed op als ik de wasmachine of de droger aanzette, of dat ze niet te ruw werd behandeld door mijn dochtertje van 2, maar ik heb haar doodvonnis getekend door die k*tauto te starten.

Ik zou zo graag terug willen naar gisterenmiddag, maar dat kan niet. Ik neem het mezelf zo ontzettend kwalijk, want ík heb haar gedood. Ze was zo ontzettend lief met die twee grote ronde kraaloogjes. Ik heb gisteravond heel veel gehuild en heel slecht geslapen, en ook vannacht lukt het me niet om in slaap te komen...

Tot zover het tragische verhaal van onze kleine Noisette.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond, en bedankt dat je op mijn bericht hebt gereageerd

Het zal tijd kosten om deze wond te laten helen, en ook om weer aan een nieuwe viervoeter te denken

Het was een nare dag die begon als alle andere, maar ondanks alle voorzorgsmaatregelen was het niet genoeg

Fijne avond nog, geniet lekker van je hondje

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 65

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!