Ik heb mijn eigen kat overreden

Enicia
Enicia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Een jaar geleden heb ik mijn eigen kat overreden en ik voel me daar vandaag de dag nog steeds schuldig over. Ik ben op zoek naar verhalen van mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten.

Pablo kwam uit een asiel waar ik als vrijwilliger werk. Ik heb hem 15 jaar gehad en hij was 17 op de dag dat hij overleed. Het was zo'n lieve kat, een echte goedzak en heel aanhankelijk. Hij liep altijd met onze kinderen mee naar school en dan moesten wij hard gaan rennen om hem af te schudden, zodat hij niet overreden zou worden... De buren keken ons dan vol ongeloof aan en zeiden: "Zijn jullie weer te laat voor school?" Ik heb nooit durven zeggen dat ik eigenlijk de kat probeerde af te schudden...

Pablo had de nare gewoonte om tussen de auto's door te glippen en ik ben de tel kwijtgeraakt hoe vaak hij wel niet bijna voor onze ogen werd overreden. Maar ik had nooit gedacht dat ík degene zou zijn die hem zou overrijden... Toen ik de auto uit de garage reed, glipte hij naar buiten terwijl ik dacht dat hij lekker lag te slapen. Hij kwam onder mijn wielen terecht... Toen ik uitstapte zag ik de verslagen blikken van de buren die het hadden zien gebeuren. Ze keken onder mijn auto en schudden hun hoofd, toen begreep ik het. Ik had niets gezien, niets gevoeld... Mijn kat lag daar op de grond te sterven in een plas bloed, hij was nog niet dood. De kinderen gilden: "Nee, niet Pablo!"... En ik huilde op dat moment niet eens, ik was in shock en bleef maar herhalen dat het een nachtmerrie was... dat het niet kon... maar het was echt waar. Nog steeds vraag ik me af waarom mij zo'n beproeving is opgelegd, terwijl ik zo zielsveel van dieren hou...

Als je een dier verliest, voel je je vaak schuldig over de keuze voor euthanasie, maar daarna denk je weer aan de mooie momenten... Als ik nu aan Pablo denk, zie ik alleen nog maar het ongeluk en de beelden van mijn bebloede kat voor me... Heftige beelden die soms in een cirkeltje in mijn hoofd blijven rondgaan.

Voor de mensen die ook zoiets hebben meegemaakt: hoe hebben jullie dit een plekje gegeven zodat je er minder aan denkt?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

65 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond...

Ik ben ontroostbaar vanavond, nog steeds in shock door het trauma dat ik net heb meegemaakt... en ik heb niemand om erover te praten. Zeker omdat mijn dochter bij me was; we kwamen net bij de garage vandaan en zitten midden in een verhuizing, dus het was een meer dan drukke dag. Bella, onze lieve schat van een poes, zat in haar kattenrugzak en mijn kleintje droeg haar op haar rug. Terwijl we de auto uit de garage haalden en ik de deur opende, zette mijn dochter de tas met onze poes onderaan het autoportier neer... ze deed de deur open en weer dicht, oké, gordels om... Ik vroeg of iedereen er was... of we niets vergeten waren, zoals gewoonlijk, en de kleine zei... ja mama, het is goed... Ik vroeg nog: is Bella er echt?? Ja mama!! Dus ik start de auto en begin achteruit te rijden... Ik voel mijn rechtervoorwiel een schok maken... Ik stopte meteen en verstijfde helemaal!! Opeens ging mijn hart tekeer en schreeuwde ik: Waar is Bella...??? Ik stapte de auto uit en de kleine ook... ik hoorde haar gillen van angst en ze trok de aandacht van iedereen in de buurt... Ik zag ons arme kleine poesje daar languit liggen, ze had nog wat stuiptrekkingen door de zenuwen... Maar het was al voorbij... ik kon niets meer doen. Ik heb haar in mijn armen genomen... terwijl ik huilde en haar om vergeving vroeg... Ik zal het mezelf nooit vergeven... Het doet zoveel pijn... Ik kan niet ophouden met huilen... ik lijd zo, en mijn gezin ook... Ze was echt ons familiepoesje... we houden zoveel van haar... Het doet zo'n pijn... ze was zo zacht... zo'n knuffelkont... geen greintje kwaad in haar... de tederheid zelve... We gaan je missen, mijn Bella... we houden van je... Vergeef me, mijn Bella... Het spijt me zo... Je mams. 

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, al die "wat als"-gedachten maken je leven echt zuur... Maar zoals ik je al zei, je moet accepteren dat je niet alles in de hand hebt (ik weet dat de trend tegenwoordig 'hypercontrole' is, maar dat is een illusie). PS: wat betreft het feit dat je haar nogmaals hebt overreden... ik kan me het horrorscenario voorstellen... maar ja, je moest haar uit haar lijden verlossen, gezien wat je beschrijft... en wat de methode betreft: niemand kan daarover oordelen, want niemand weet wat hij of zij in zo'n situatie zou doen.

Hallo,

Ik heb me net aangemeld omdat ik behoefte had aan verhalen van anderen. Gisteren lag mijn poes van nog geen jaar oud, die ook nog eens drachtig was, onder de auto toen we vertrokken. Het regende pijpenstelen en we hebben niet onder de auto gekeken voor we wegingen. Ik trok nog wel langzaam op, maar nadat ik gekeerd was zagen we haar; mijn zoon zag het als eerste. Ze hupte heel vreemd en er was veel bloed. Sindsdien kan ik maar niet stoppen met denken dat ik haar had moeten roepen omdat ik wist dat ze buiten was. Ik kan niet slapen omdat ik de scène steeds opnieuw voor me zie, ik voel me zo vreselijk.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik weet niet of ik je veel kan helpen, maar we zijn er voor je als je wilt praten.

Vertaald Frans
    L
    Lucie joux Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sterkte, neem het jezelf niet kwalijk. Helaas zaten ze waarschijnlijk in de motor verstopt. Probeer je vooral niet schuldig te voelen, ik begrijp je verdriet en wanhoop helemaal.

Heel erg bedankt

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sterkte, neem het jezelf niet kwalijk. Helaas zaten ze waarschijnlijk in de motor verstopt.

Probeer je vooral niet schuldig te voelen, ik begrijp je verdriet en machteloosheid.

Vertaald Frans
    L
    Lucie joux Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik had pas twee weken twee van die schattige kittens.

In maart waren we onze vorige kat al verloren, hij was overreden. Omdat ik veel werk en de kinderen er maar om de week zijn, dachten we dat het beter was om er twee tegelijk te nemen, broertjes of broer en zus, zodat ze zich minder alleen zouden voelen.

Zo kwamen Shipie en Simba bij ons terecht, twee prachtige cypersjes: het mannetje rood met wit en het vrouwtje grijs gestreept. Ze waren echt schatjes. Maar vanmorgen, toen ik naar m'n werk ging, reed ik zoals gewoonlijk achteruit de oprit af, zette hem in z'n vooruit en vertrok. Ik voelde wel dat ik ergens overheen reed, maar er liggen hier vaak steentjes of stukken hout omdat mijn buurman in de bosbouw werkt, dus ik dacht er verder niet bij na. Eenmaal op m'n werk belde m'n buurvrouw: ze had de twee kittens doodgereden voor m'n huis gevonden. Ik geef toe dat ik zo in shock was dat ik het eerst niet echt begreep. Pas toen ik om 13:00 uur thuiskwam en met de buurvrouw praatte, viel het kwartje. We hebben alles op een rijtje gezet: de tijd waarop ze ze vond (ze waren nog warm) en de plek waar ze lagen... dat kwam precies overeen met het moment dat ik over iets heen reed. Ik denk dat ze in of onder de auto zaten en dat ik over ze heen ben gereden toen ze op de weg sprongen of vielen 😭

Ik voel me zo schuldig! Toen het tot me doordrong, werd ik bijna onwel.

Waarom zijn ze niet weggerend op het moment dat ik de auto startte?

Ze waren er nog maar kort, maar ze sliepen elke nacht bij me. En het idee dat ik degene ben die ze heeft gedood, maakt me echt ziek...

Ik zie dat dit ook bij anderen gebeurt. Door dit forum voel ik me in ieder geval minder alleen.

Vertaald Frans
    Enicia
    Rapporteren

Jaren geleden hebben we een soortgelijk drama meegemaakt. We hadden hem pas 3 dagen. We hadden een kittentje geadopteerd, echt een heel kleintje. Hij zat altijd tegen onze voeten aan als we achter de pc zaten. Op een dag stond mijn man op van de pc, zag hem niet en ging bovenop zijn kopje staan. De details zal ik je besparen, ik krijg er nog steeds rillingen van als ik eraan denk. Ik heb de dierenarts nog gebeld, maar het was al gebeurd. Mijn man heeft zijn ogen uit zijn kop gehuild. Hij was er helemaal door getraumatiseerd, nu is hij altijd super voorzichtig.

Ja, precies dat, je zou de tijd zo graag willen terugdraaien. Als het maar een paar seconden anders was gelopen, had het ongeluk niet plaatsgevonden. Vandaag de dag is het nog steeds hetzelfde; ik word nog steeds achtervolgd door het idee dat er een kat naar binnen glipt wanneer ik mijn auto de garage inrijd.

Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een aantal jaar geleden hebben we iets vergelijkbaars meegemaakt. We hadden hem pas 3 dagen.

We hadden een kittentje geadopteerd, echt nog een kleintje. Hij kroop altijd tegen onze voeten aan als we achter de pc zaten.

Op een dag stond mijn man op van de pc, zag hem niet en stapte bovenop zijn kopje.

De details zal ik je besparen, ik krijg nog rillingen als ik eraan denk.

Ik heb de dierenarts nog gebeld, maar het was al voorbij. Mijn man heeft zijn ogen uit zijn kop gehuild. Hij is er echt door getraumatiseerd; nu kijkt hij altijd ontzettend goed uit.

Vertaald Frans
    Enicia
    Rapporteren

een geweldige asielkat, de mascotte van de buurt, bij iedereen bekend om zijn lieve karakter, de trouwe metgezel van mijn kinderen toen hij ze volgde op weg naar school... Ik mis je zo ontzettend

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 65

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!