Hoe kom je eroverheen als je je eigen kat hebt overreden?

M
Mel08 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

In juli hebben we een kitten in huis genomen, een paar dagen voor onze bruiloft. Ze was er slecht aan toe: uitgehongerd en zat onder de vlooien en teken. Na wat rondvragen bleek dat ze al weken door het dorp zwierf. We besloten haar te houden, hebben haar ontvlooid, te eten gegeven... toen verslechterde haar toestand en verloor ze bloed. Op een ochtend vonden we een dood kitten. Meteen naar de dierenarts; het kitten van 6 maanden bleek drachtig te zijn en had een zware baarmoederontsteking. De dierenarts heeft haar baarmoeder volledig verwijderd. Ze herstelde langzaam. Daarna werd ze nog behandeld voor een ernstige oormijt. Uiteindelijk kwam alles weer goed en knapte ze helemaal op.

En gisteren kwam ik met de kinderen terug van school. Ik zie mijn eerste kat, rijd voorzichtig, en mijn oudste zoon stapt uit de auto en zegt dat hij schrikt van de kat. Ik stap zelf uit en ontdek de verschrikking!

Mijn kat ligt op de grond met bloed bij haar kopje, maar er zijn geen zichtbare sporen van overrijden. Ze lijkt gewoon te liggen, maar is levenloos! Ik heb haar niet aan zien komen en heb niets gevoeld! Ze was zo vol leven, een echte vechter. We hebben samen met haar geknokt om haar te redden en net op het moment dat alles goed ging, ze weer op gewicht was, mooi werd en weer zin in het leven kreeg... ontneem ik haar het leven... Ik voel me vreselijk schuldig. Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Loira
    Loira Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, dit is mijn moeder een paar jaar geleden ook overkomen met haar kitten... Ze deed haar autoportier dicht terwijl ze iets uit de auto pakte, maar het kittentje was haar gevolgd en ze had hem niet gezien bij het dichtdoen van de deur... de kat is daardoor op slag gedood.

Het is vreselijk en je voelt je enorm schuldig, maar helaas kun je er op zo'n moment niets meer aan doen...

Vertaald Frans
    Enicia
    Enicia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb drie jaar geleden hetzelfde meegemaakt en ik moet er nu nog steeds af en toe aan denken... Wat ontzettend naar voor je, het was inderdaad een ongeluk en het is echt niet jouw schuld. Destijds heb ik hier ook mijn hart gelucht over dat nare gevoel waar ik mee zat, hier is de link naar het topic...

https://wamiz.com/chats/forum/j-ai-ecrase-mon-chat-50797/3.html

Vertaald Frans
    Fafadou
    Fafadou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik begrijp je pijn echt volledig!!!! 😭

Ik heb twee weken geleden zelf mijn kat overreden. Ondanks de zorg van de dierenarts is hij overleden... 😭😭😭

Mijn baby die me al 12 jaar lang zoveel geluk bracht...

Ik heb de eerste week heel veel gehuild, ik voelde me ook ontzettend schuldig en dat doe ik nog steeds, maar het komt wel goed... en zoals de anderen hier al zeiden: het is het lot..

Ik wens je heel veel sterkte en begrijp je verdriet 🙁

Vertaald Frans
    Daki
    Daki Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dit is een ongeluk dat iedereen had kunnen overkomen. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe traumatisch dit moet zijn, maar helaas kun je het verleden niet veranderen. Zoals je zelf al zegt, ze was op slag dood en heeft er niets van gemerkt. Je hebt haar een prachtig leven en alle goede zorgen gegeven, wees daar trots op. Je kunt hier echt helemaal niets aan doen. Ik wens je heel veel sterkte.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sterkte, wat er is gebeurd was een ongeluk. Dit kan iedereen overkomen. Bedenk dat de kleine niet heeft hoeven lijden. Natuurlijk voel je je schuldig, dat is heel normaal. Geef het de tijd om te helen.

Vertaald Frans
    S
    Sand39 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik leef zo met je mee en ik begrijp je verdriet... mijn kat Kafka is een maand geleden op een tragische manier overleden (doormidden gereden door een trein), echt een verschrikking!! Ik heb hulp gevraagd aan mijn huisarts en die heeft me Xanax voorgeschreven omdat het verdriet zo overweldigend was. Dus als je behoefte hebt om te praten, aarzel dan niet om te schrijven en je verdriet eruit te schreeuwen. Ik kan me de schuldgevoelens die je moet hebben goed voorstellen, maar we hebben helaas geen controle over oorzaak en gevolg... het was een ongeluk.

Heel veel sterkte!

Liefs

Vertaald Frans
    M
    Mel08 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Bedankt voor jullie reacties. Ik blijf de scène maar in mijn hoofd herhalen, terwijl ik probeer te begrijpen waar ze vandaan kwam. Ze had geen sporen van overrijden; ze is waarschijnlijk tegen het achterwiel geknald en helaas is haar kopje geraakt... ze was op slag dood. Mijn eerste kat van 9 jaar is sindsdien erg verdrietig, zoekt haar en wacht tot ze weer thuiskomt...
    Vertaald Frans
    M
    Mariaa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, heel veel sterkte. Ik ben het met alle reacties eens: dit was zijn lot en het had iedereen kunnen overkomen. Geef jezelf alsjeblieft niet de schuld.

Ik ben zelf ook ontzettend onhandig, dus ik was extra voorzichtig toen ik mijn kittens kreeg. Toch scheelde het maar een haartje of ik had de deur tegen hem aan geklapt. Hij kwam ook met een noodgang aanrennen en ik had hem niet gezien. Gelukkig is er toen niets gebeurd.

Maar je ziet dus dat je niet de enige bent; dit kan echt iedereen overkomen.

Heel veel sterkte voor jou en je kinderen.

Vertaald Frans
    Mandy1
    Mandy1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

O jee! ... met je voet op een kitten gaan staan!!

Daar heb je wel een kalmeringsmiddel (werkzame stof: bromazepam) voor nodig, ja!

En dat kan iedereen overkomen!

Ik geloof dat dat nog erger is dan er met de auto overheen rijden!

Nou ja, het is allebei traumatisch!

Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik had een oom die een keer een nestje kittens had van zijn oude kat. Ze liepen overal in huis rond en eentje had het slechte idee om midden op de trap te gaan slapen... Mijn oom liep de trap af met zijn kleindochtertje (een baby) in zijn armen... Hij stapte op het katje, maar kon zijn voet niet op tijd terugtrekken omdat hij anders zijn evenwicht zou verliezen en met de kleine van de trap zou denderen. Zo heeft hij per ongeluk een kitten doodgetrapt... Het heeft maanden geduurd en hij is uiteindelijk aan de bromazepam gegaan omdat hij het zichzelf zo erg aanrekende, zo gevoelig als hij is. Hij heeft het inmiddels wel een plekje gegeven, maar hij voelt zich nog steeds schuldig. Een ongeluk zit in een klein hoekje, zeg ik altijd maar; het komt helaas vaker voor. Je schuldig blijven voelen brengt de kat niet terug, je hebt het niet expres gedaan... Geef je andere kat (ik begreep dat je er twee hebt?) het mooiste leven dat je kunt, en probeer hem voor de zekerheid niet meer naar buiten te laten op het moment dat je de auto pakt... Veel sterkte 😔

Dit verdrietige verhaal lijkt op dat van mijn man.

Zo'n 15 jaar geleden hadden we een beige kitten geadopteerd, het kleintje van het nest. Hij sliep altijd op het kleed, dat ook beige was. We verplaatsten hem de hele tijd omdat we hem geen pijn wilden doen.

Op een middag zat mijn man achter de computer, stond op en stapte zo op het kopje van de kitten. Dat moment zal ik mijn hele leven blijven herinneren.

Ik heb de dierenarts gebeld en die vroeg me zijn oogje aan te raken om te zien of hij nog knipperde, maar niets. Het was voorbij.

Mijn man voelde zich vreselijk schuldig en heeft heel veel gehuild.

Ik wens je heel veel sterkte, het is niet jouw schuld.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 15

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!