Haaruitval na gebruik van een tekenpipet

C
Caroline78 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond.

Mijn kat had onlangs een teek die ik bij de dierenarts heb laten verwijderen.

Daarna kreeg ik een pipet mee voor 3 maanden om in zijn nek toe te dienen.

Toen ik het aanbracht, bleef er wat vloeistof op zijn vacht zitten. In het begin dacht ik dat het wel weg zou trekken, maar het bleef heel vettig en de volgende dag begon hij op die plek haar te verliezen. Ik heb toen zijn nek afgespoeld om die vettigheid te verwijderen.

Weet iemand misschien waarom hij deze reactie heeft? En werkt het middel nu nog wel? Is dit wel de juiste soort behandeling tegen teken?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

2 antwoorden
Sorteren op:
  • ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Je kat heeft waarschijnlijk een allergische reactie gehad.

Als je de plek hebt afgespoeld en hij daar haren heeft verloren, is de kans groot dat het middel niet meer werkt. Vraag je dierenarts om advies voor een ander anti-parasitair middel en noteer ergens (bijvoorbeeld in zijn paspoortje) de naam van het product waar je kat niet tegen kon, zodat je dit voor de toekomst weet.

Door over te stappen op een andere werkzame stof zou het probleem normaal gesproken moeten verdwijnen.

Lucie

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, het komt wel eens voor dat sommige katten heftig reageren op bepaalde pipetten. Dat uit zich inderdaad vaak in haaruitval. Het enige wat je kunt doen is stoppen met dit type pipet en even contact opnemen met je dierenarts om te vragen wanneer je veilig een nieuwe kunt geven. Het is vooral belangrijk dat je overstapt op een ander middel tegen parasieten. Er zijn veel verschillende merken en werkzame stoffen en ze zijn niet allemaal geschikt voor elk dier (soms werken ze niet of ze veroorzaken juist een reactie).

Vertaald Frans
  • 2 reacties van 2

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!