DRINGEND: Wat te doen met de kat van een overleden ouder?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Na het recente overlijden van mijn moeder moet ik voor haar kat Léo van 15 jaar zorgen. Omdat ik zelf al twee katten heb, is het voor mij onmogelijk om de kat van mijn moeder ook nog in mijn (kleine) appartement op te vangen. Ik zou hem graag willen laten adopteren zodat hij een fijn nieuw huisje krijgt en vooral zodat hij niet wordt ingeslapen.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Een kat van 15 jaar die in een nieuw huis terechtkomt dat hij niet kent, gaat hij dat wel redden?

Hang wat briefjes op bij dierenartsen, dat is een stuk serieuzer dan oproepjes op social media. Krijg je daarna nog nieuws over de kat? Veel sterkte!

Vertaald Frans
    D
    Dockman Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

http://www.fondationassistanceauxanimaux.org/maisons-retraite-animaux/ (Franse stichting voor dierenrusthuizen)

Vertaald Frans
    D
    Dockman Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Centaure,

Er bestaan speciale rusthuizen voor katten (of ze nu oud zijn of niet, ook voor katten van wie het baasje is overleden...). Echt veel beter dan een asiel! Ik stuur je hierbij een linkje (van die in Dreux, voor het geval je uit de buurt van Parijs komt). Daar vind je alle contactgegevens.

http://www.lechorepublicain.fr/dreux/social/environnement/2016/10/26/a-dreux-les-chats-ont-leur-maison-de-retraite_12128577.html

Vergeet ook niet om de wensen van je moeder te respecteren wat betreft haar 15-jarige maatje.

Groetjes!

Vertaald Frans
    Mamiecat
    Mamiecat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik leef echt met je mee in deze moeilijke tijd.

Je kunt eens langsgaan bij een asiel van de Dierenbescherming waar ze inderdaad senioren opvangen, maar helaas zijn die het lastigst te herplaatsen. De meeste mensen willen namelijk kittens of jonge katten, en dan ook nog eens kerngezond. Ik ben zelf gastgezin geweest, dus ik kan dat bevestigen. Inmiddels ben ik zelf al aardig op leeftijd en woon ik in een seniorencomplex, maar ik vang nog steeds dit soort katten op... Zo was Minette de kat van mijn overleden oude buurman; de familie wilde haar niet hebben... en het was zijn kleinzoon Pierrot die haar huilend aan mij toevertrouwde. Hij komt haar trouwens nog af en toe opzoeken. Fany, die ik ook in huis heb, is de kat van een mevrouw die lang in het ziekenhuis lag. Ze had haar voor een paar maanden aan mij toevertrouwd, maar ze moest uiteindelijk naar een verzorgingstehuis. Toen heb ik haar geadopteerd en af en toe ga ik (samen met Fany) bij die mevrouw in het tehuis op bezoek.

Je ziet dat er oplossingen zijn. Je moet er echt over praten met mensen in je omgeving, of in de buurt waar je moeder woonde... haar vrienden of buren kunnen je misschien helpen.

Sterkte en houd ons op de hoogte, bedankt.

Vertaald Frans
    N
    Negrita2 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je moet even geduld hebben, advertenties plaatsen en in het ergste geval kun je hem naar het dierenasiel brengen. Volgens mij hebben ze daar speciale adopties voor seniorkatten. Als je sociale media hebt, zet daar dan ook advertenties op. Sterkte!

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nee, sorry... Gelukkig heb ik zelf nooit dit soort problemen gehad... Heb nog even geduld, het kan misschien een paar dagen duren voordat ze reageren... Misschien kun je even langsgaan bij de organisaties die het dichtst bij je in de buurt zitten... Er zijn vast anderen hier die je beter kunnen adviseren over de verschillende stichtingen...

En misschien kun je het er eens over hebben met de mensen om je heen: familie, neven en nichten, tantes, kinderen... of goede vrienden van je...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt Solenneb. Ik heb al contact opgenomen met verschillende stichtingen, maar tot nu toe heb ik nog geen reactie gehad. Heb jij misschien nog tips of aanraders voor me?

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Neem contact op met een stichting... De meeste werken met opvanggezinnen... Heel veel sterkte voor je in deze moeilijke tijd...

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!